Permalänk
Medlem

RJ kontakt genom kabelgenomföring

Hej på er,

Är på jakt efter ett verktyg liknande det på bilden men går bet trots ihärdigt sökande så nu vänder jag mig till folket på sweclockers.

Man klickar på denna plastplutt på RJ kontakten och sen trär man den lätt igenom en gummigenomföring med ett litet hål utan att krångla pga kontaktens form.

Nån som sett nåt liknande, eller har ett tips på nån annan typ av verktyg som skall användas minst 50 gånger dagligen.

Plastplutt

/roinart

Permalänk
Medlem

När jag gjorde det sist så trog jag bara på eltejp på kontakten..

men gör man det rätt så ska det ju inte gå patchkabel i rör, och då slipper man det problemet i och med att installationskabel inte ska ha rj45 hanor.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Ingen aning vad en sådan heter eller vart du kan tänkas få tag i en. Precis som @Haptic säger så går det lite emot den sedvanliga utförandet.

Ett tips är annars att köpa en dragfjäder, klippa av den i rimlig längd, tejpa fast kontakterna längst med dragfjädern, och sen dra fjädern genom hålet. That's how you usually do it.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Som vanligt är man för otydlig

Jag ska använda detta för att föra in en flatkabel som är ansluten med en RJ12 kontakt till en display för utanpåliggande montering i en änden och med en lös RJ12 kontakt i andra änden som skall in genom en gummigenomföring in i ett kopplingsutrymme på en mobil produkt.
Det har alltså inte med nätverk att göra, men verktyget fungerar för både RJ12 o RJ45, därför jag kom hit och ropade efter hjälp
Detta skall dessutom alltså göras dagligen år ut och år in med säkert ett 50 tal om dagen i snitt, så att det ska vara enkelt.

Permalänk
Medlem

Ah jag förstår.. har dock ingen aning vad dom kan tänkas heta..
Du har inte tillgång till en 3D printer?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Jag har med visst bök tillgång till en 3d printer. Hade hellre köpt färdigt om jag hittat på nätet, min sista utväg blir att printa några stycken.

Permalänk
Medlem

@roinart1: Skulle det kunna funka med vanliga rj45 boot's påsatta baklänges? eller sitter dom för dåligt?

hittade denna som har ett helt annat användningsområde, men som kanske kan funka? https://uk.rs-online.com/web/p/field-rj45-connectors/7980748/

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

@Haptic: Känns inte som det blir klockrent, lite för stor i den änden som ska föras genom hålet, samt att det kommer "fastna gummi mellan varje varv i den där

Äh, jag får rita upp den o antingen 3d skriva eller köra ut nåt liknande ur en plastbit i fräsen
Tack för visat intresse

Permalänk
Medlem

Sök på "rj45 needle" på thingiverse

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem