Båda SSD i GPT - hur installera windows?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Båda SSD i GPT - hur installera windows?

Hej!

Jag ville installera en "ren" kopia av Windows, så jag startade från min win 10 skiva och formaterade båda mina SSD. Men sen när jag väl gjort det, så går det inte att installera Windows på någon utav dem. Det står att anledningen är att se är i "gpt". Så min fundering är, går det att ändra detta på något sätt fastän jag inte har windows installerat? Typ I BIOS eller så? Eller behöver jag köpa en ny SSD? =((

Tacksam för hjälp!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sturup
Registrerad
Jan 2007

Du kan göra det när du startar installationen.
https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/manufacture...

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Man byter inte partitionstyp genom att formatera så dina problem bero inte på det men du kan prova att radera alla partitioner och sedan starta installationsprogrammet och låta det sköta det.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Okej tack för svar, ska prova!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015
Skrivet av mrqaffe:

Man byter inte partitionstyp genom att formatera så dina problem bero inte på det men du kan prova att radera alla partitioner och sedan starta installationsprogrammet och låta det sköta det.

Där hade vi lösningen!! Håller på och installerar nu:) TACK så mycket!