Webbsidor som tjatar om att installera deras app

Permalänk
Medlem

Webbsidor som tjatar om att installera deras app

Man kan tamigfan inte surfa in på en enda sida nu för tiden utan att det ska tjatas om att man ska installera deras app istället. Vad är det för fel på traditionella webbsidor? De fungerar minst lika bra. Det var när jag surfade in på Zalando jag insåg att det har gått för långt, när de bad mig installera en app tilll min DATOR! Ja ni läste rätt, inte bara till mobiltelefoner tjatar de hål i skallen på oss om att installera deras kassa appar, utan nu ska man till och med ladda ned en Windows-app för att handla kläder online!

Inte helt sällan när man installerar deras app så är det till och med bara en webbläsare som laddar samma sida som man ser om man använder t.ex. Chrome. Många nyhetsblaskor som är skyldiga till detta.

Varför bryr jag mig då? "Bara använd webbsidan istället". Jo för att med dagens moderna sätt att utveckla bra webbsidor för alla enheter finns det ingen ursäkt att lansera en app, utan fokus borde ligga på att utveckla en vettig mobilhemsida, precis som Sweclockers på sistone har gjort. Jag vill inte ha en app på min dator och telefon för varje webbsida jag ska besöka, vad har vi webbläsare till? Finns det fler här som delar min frustration?

Permalänk
Medlem

Väldigt jobbigt ja, speciellt de som stänger av sidan temporärt för att berätta att samma skit går läsa på deras app. (Kommer upp en popup och blurrar ut bakgrunden)

Permalänk
Medlem

Men om du inte har appen kan du ju blocka reklam och spårning och då.. öhhh... får du inte en ultimat upplevelse?!
Men ja jag håller med. Och i synnerhet när man avinstallerat en viss skitapp för att den tar tjugo gånger mer plats än den borde vill jag inte bli påmind igen.

Skickades från m.sweclockers.com