Tjena,
Greattech har levererade ett felaktigt Windows 10 till mig och då säger dom att det tar flera veckor att få kontakt med Microsoft för att försök åtgärda detta och jag säger att dom verkligen inte behöver göra det för jag vill ha pengarna tillbaka istället och nu några veckor senare skickar dom en helt ny nyckel. Detta måste väl vara helt fel?
Sedan avbeställde jag en "special" hårddisk i samma order så jag var tvungen att betala frakt på ca 600kr, kan inte jag kräva att få se deras retur kvitto på 600kr? Låter saftigt...
------
Hej Marco,
Vi blev för ett par dagar sedan informerade om att Microsoft har längre hanteringstid just nu som kan ta längre tid än 3-4 veckor du blev informerad om tidigare. Vi fick igår en ny licens från leverantören istället till dig som vi lagt upp i din kundprofil.
Skickar även med den här:
Windows 10 Home 64-bit OEM:
Xxxxxxx
Din gamla licens har vi ansökt om blockering hos Microsoft som ....
------
Hej,
Vad snackar ni om? Ni har levererat något jag inte har beställt så jag vill ha tillbaka mina pengar.
Förövrigt vill jag ha retur kvittot på m2 disken.
/Marco
------
Hej Marco,
Produktnyckeln du har fått är korrekt. Vi kan dock reklamera det till leverantören som beräknas ta mellan 2-4 veckor då detta går igenom Microsoft HQ.
Bilden du har bifogat säger inte mycket om licensen. Du kan som sagt inte köpa en licens för Windows 10 S. Har det blivit något mellan leverantören och Microsoft så kan vi endast reklamera det. Vi kommer dock inte återbetala pengarna då detta hanteras som vanlig reklamation.
När vi har fått besked av Microsoft så vet vi mer om licensen.