Greattech levererade fel OS, pengarna tillbaka?

Permalänk
Medlem

Greattech levererade fel OS, pengarna tillbaka?

Tjena,

Greattech har levererade ett felaktigt Windows 10 till mig och då säger dom att det tar flera veckor att få kontakt med Microsoft för att försök åtgärda detta och jag säger att dom verkligen inte behöver göra det för jag vill ha pengarna tillbaka istället och nu några veckor senare skickar dom en helt ny nyckel. Detta måste väl vara helt fel?

Sedan avbeställde jag en "special" hårddisk i samma order så jag var tvungen att betala frakt på ca 600kr, kan inte jag kräva att få se deras retur kvitto på 600kr? Låter saftigt...
------

Hej Marco,

Vi blev för ett par dagar sedan informerade om att Microsoft har längre hanteringstid just nu som kan ta längre tid än 3-4 veckor du blev informerad om tidigare. Vi fick igår en ny licens från leverantören istället till dig som vi lagt upp i din kundprofil.

Skickar även med den här:

Windows 10 Home 64-bit OEM:

Xxxxxxx

Din gamla licens har vi ansökt om blockering hos Microsoft som ....

------

Hej,

Vad snackar ni om? Ni har levererat något jag inte har beställt så jag vill ha tillbaka mina pengar.

Förövrigt vill jag ha retur kvittot på m2 disken.

/Marco

------

Hej Marco,

Produktnyckeln du har fått är korrekt. Vi kan dock reklamera det till leverantören som beräknas ta mellan 2-4 veckor då detta går igenom Microsoft HQ.

Bilden du har bifogat säger inte mycket om licensen. Du kan som sagt inte köpa en licens för Windows 10 S. Har det blivit något mellan leverantören och Microsoft så kan vi endast reklamera det. Vi kommer dock inte återbetala pengarna då detta hanteras som vanlig reklamation.

När vi har fått besked av Microsoft så vet vi mer om licensen.

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

Den nya nyckeln du fick, var det rätt licens då? Och hur lång tid dröjde det innan du fick den?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Min kommentar må vara OT men jag tycker vi bara ska börja bojkotta Greattech helt och hållet. Vilket jag tror majoriteten av Sweclockers redan gjort.

Som du säger låter det saftigt med de där 600:- i fraktkostnad om jag förstod det rätt. Men det är sådana saker de alltid försöker sig på. Jag hoppas det löser sig någorlunda okej men tyvärr får du vara beredd att det kan ta sin tid för de bråkar alltid.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på din förra tråd? https://www.sweclockers.com/forum/trad/1512094-angerratt-hos-...

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Vilka jävla tomtar det verkar vara. Har dessvärre ingen kommentar gällande det juridiska.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Gällande retur kostaden så är det gissni gsvis frakt samt 10% utav produktvärdet man oftast blir debiterad utav distributören som åf vid retur utav en produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Denna Mystah luktar troll och har inte rent mjöl i påsen om man tittar på hans andra inlägg. Skulle vilja höra en förklaring med underlägg från @Greattech

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Denna Mystah luktar troll och har inte rent mjöl i påsen om man tittar på hans andra inlägg. Skulle vilja höra en förklaring med underlägg från @Greattech

Bakgrunden finns i tråden som länkats till ovan.

Permalänk
Medlem

Utan att veta mer detaljer så verkar det som att de hanterat ärendet precis enligt praxis?

Beställer man specialgrejer utanför ordinarie sortiment så får man räkna med att det blir en extra avgift om man ångrar sig, i princip alla skulle göra likadant. Ofta är det ju hutlösa fraktavgifter när man specialbeställer saker, eftersom de oftast räknar med att man köper halv eller helpall

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*Tråd låst*

Skrivet av :

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Du är välkommen att återkoppla till oss moderatorer om du önskar få din ursprungliga tråd.
/David, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin