Laptopkylning / Lap board för mig som har datorn i knät

Permalänk
Medlem

Laptopkylning / Lap board för mig som har datorn i knät

Jag vet inte om det här är rätt forumdel, men jag hoppas det...

Min bärbara dator tenderar att bli varm vid tyngre arbete, och eftersom jag brukar sitta med datorn i knät tenderar det att bli rejält svettigt. Särskilt nu när solen ligger på ute.

Tänkte därför höra om någon kan tipsa om någon bra kylplatta / knäbord eller liknande som är skönt att sitta med? Det finns ju massvis med kylplattor för bärbara datorer, men många ser otympliga ut. Tips på en som ligger bra i knät? Eller blir det bättre med ett knäbord? Någon som har ett och kan tipsa?

Blir glad för alla tips

PS. Sitter nu med en i7 5500U. Tror ni att en kaby lake i7:a går svalare? Eller måste jag byta till en Y-serien eller Core M för att få svalka? Det är inte aktuellt att byta dator riktigt än, men tips för framtiden är ju bra DS.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Vad sjukt att jag satt och sökte efter precis samma sak även fast det kändes hopplöst, så kom den här bara tre dagar gamla tråden upp!
Hittade du på någon? Jag är ute efter exakt samma sak! Har en 15,6" laptop (zenbook ux550 med i7 7700hq och 1050 ti) och den blir skållhet så det går liksom inte att spela något krävande med den i knät, får såklart ont i ryggen av att sitta på soffbordet med den.
Älskar att ligga på soffan med datorn i knät så behöver någon platta, kom med rekommendationer!