Nya hörlurar redan trasiga :(?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Nya hörlurar redan trasiga :(?

Hej

Köpte för ca 3 veckor sedan ett par sennheiser game one hörlurar och nu när jag spelar battlefield märker jag av så kallade vibrationer som om att det brusar vid vissa basljud.

Detta är enbart i högra hörluren, det där klassiska "spräckt högtalar ljudet" låter det som. Som en trasig motorsåg-ish. Typ bzzzzzzzzzzzzzzzz

Jag har aldrig maxat hörlurarna eller något, enbart använt som vanligt.

Faller detta under garantin? Är enormt besviken.

[7700K 4.5Ghz] - [PRIME Z270-A] - [16Gb 3200Mhz] - [EVGA GTX980Ti 6GB SC ACX] - [~500GB 840 EVO] - [FD 800W Newton R3 Platinum] - [Noctua D14] - [Define R3] - [S27A950D @120hz]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Aug 2011

Mina Sennheiser HD 650 har tidigare fastnat hårstrån på hörlurselementet vilket i sin tur skapar "rattle" vid lägre frekvenser. Mina kan plocka isär rätt lätt osäker på om det är samma med headseten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2014

Låter som att det skulle kunna gå på garanti. Om du kan gå till butik där du köpt så brukar de kunna hjälpa, men glöm ej kvittot.

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Core i5 4690K | Asus Z97-A | GTX 1060 6GB | Vengeance LP 4x4GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | Vengeance LP 2x4GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2008

Har du kontrollerat att 3,5-kontakten sitter bra? Jag har exempelvis själv en dålig kontakt i mitt Fractal Design-chassi så mina hörlurar hamnar ibland i ett läge där jag får liknande problem som du beskriver.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Feb 2018

Har du testat olika källor? Mobilen kanske? Mest för att utesluta att felet ligger på ljudkortet. Och ja det skall falla under garanti ifall du ej skadat lurarna själv. Brukar sällan vara problem med reklamationer i de prisklasserna så tycker du skall kontakta butiken efter du testat så du är säker det är lurarna som krånglar.

Skickades från m.sweclockers.com