Minnesguide – AMD Ryzen 1000/2000/3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Nån som har F4-3600C14D-32GTZNA och kan posta Thaiphoon Burner xmp profilen?

Är default tRC, tFAW, tRRD_S, tRRD_L, tRFC1, tRFC2, tRFC4 etc jag vill veta.

Kanske har det redan löst sig, men tänkte att eftersom det här är "premiumminnenas premiumminne" så är det nog inte många som köper så du kanske ännu ej fåt svar.

Bonus: Här är vad de på min 3900X mäktar med, eller ja, snarare vad min 3900X's IMC mäktar med för på de här extrembinnade minnena så är det nästan alltid IMC som flaskar. Jag kör BCLK på 102.2 så den verkliga hastigheten är 3815Mhz

Snart har jag fått installerat min 5900X Kinatillverkad och B2-stepping så hoppas på IF uppåt 2200Mhz men får se om jag fått vinst eller nitlott.

Sjukt bra minnen i alla fall som jag varmt kan rekommendera till alla som tycket tweaking är roligt och belönande. Tillhör man lägret "10% pretanda hit eller dit spelar ingen roll", så kan man med fördel göra något annat för de ~3000Kr man sparar genom att välja billigast möjliga 2x16 3600MT/s-konfiguration.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.