epost klient för win10 och android.

Permalänk

epost klient för win10 och android.

visste inte riktigt vart jag skulle lägga den, hoppas den hamnar rätt.

jag är på jakt efter (kanske en önskedröm) en epost klient för windows och android, med t.ex. delade spam listor, etc?

just nu använder jag thunderbird på datorerna, och bluemail på mobilen.

använder egen domän email, och Gmail, företagsmailen etc, så är en fyra konton som ska in, får lite spam på min privata då jag inte alltid varit eftertänksam, och som det är nu, har min jobbdator en spamlista som funkar, filter etc, men så fort jag går in hemma, så är ju inte de med, samma i mobilen, skulle vara väldigt smidigt om allt kunde synka med de listorna etc.

hoppas ni förstår hur jag menar.

eller om någon har en annan lösning eller så får ni gärna komma med den.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

jag kör egen mailserver som flyttar spam mail till spamkorgen automatiskt för min egen domän, sen har jag en gmail, dom använder jag outlook till hemma och på mobilen kör jag bluemail, arbetsmailen kör jag med outlook klient på tele/arbetsdator och det fungerar ypperligt

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Själv har jag gått från Thunderbird på Windows 10 och AquaMail på Android, till RainLoop. Funkar riktigt bra.

Det enda jag kan finna som negativt, är att man inte kan flytta e-postmeddelanden till kataloger, när man läser ett meddelande, samt att RainLoop läser in genom IMAP rätt så segt, närmare bestämt inom 2-5 sekunder. Men e-postklienten är ju open source, så båda sakerna lär ju fixas till tids nog

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv

För android kan jag rekommendera Mailwise. Den har funktion att ljuga till exchange server om att den får alla admin rättigheter vilket är trevligt för jobbmail där man inte vill att jobbet ska admin rättigheter till din privata telefon.