EK Water Blocks släpper vattenblock för Asus ROG Strix X470-F

Permalänk
Melding Plague

EK Water Blocks släpper vattenblock för Asus ROG Strix X470-F

Kylartillverkaren EK Water Blocks fortsätter satsa på andra generationens AMD Ryzen, då de nu släpper ett vattenblock skräddarsytt för moderkortet Asus ROG Strix X470-F.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

RGB everything! Ingen acetal version?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt block! Dock var det ju galet dyrt @ggalaxy - "Nämnvärt är att RGB-belysningen går att montera bort"

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk

Små saftigt dyrt.. nånå man får vänta tills det kommer för fller moderkort:)

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Fråga är hur deras kvalite är när man tittar på hur bra deras TR4 block är. Skickades från m.sweclockers.com

Om nu bilden inte visar annat (reserverar mig för fel...) så har konvexa ytor använts länge för att pressa bäst i mitten av IHS.
Enda orsaken till att slipa kylaren flat är om man de-liddat kretsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kefil:

Om nu bilden inte visar annat (reserverar mig för fel...) så har konvexa ytor använts länge för att pressa bäst i mitten av IHS.
Enda orsaken till att slipa kylaren flat är om man de-liddat kretsen.

nop ger bara dålig kontakt

Då första blocket till TR4 var mycket dåligt så erbjöd de ett nytt kylblock som var ännu sämre

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Skrivet av sesese:

nop ger bara dålig kontakt

Då första blocket till TR4 var mycket dåligt så erbjöd de ett nytt kylblock som var ännu sämre

https://www.youtube.com/watch?v=8LIpAnh6XrI

Fast nu är du igång igen och hatar på EK utan att ha testat själv (fattar fortfarande inte vad dom gjort dig men det måste ha varit fruktansvärt traumatiskt då du selektivt väljer att lita på all negativ press utan tillstymmelse till källkritik....).
Prestandan med den nya coldplaten är bättre oavsett vad tomten i den där videon har kommit fram till (ja tomte, det har han bevisat i tidigare videor).

Det är monteringen som är lite si och så.

http://www.overclock.net/forum/11-amd-motherboards/1636566-as...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

nop ger bara dålig kontakt

Då första blocket till TR4 var mycket dåligt så erbjöd de ett nytt kylblock som var ännu sämre

https://www.youtube.com/watch?v=8LIpAnh6XrI

Jag klarade inte av lyssna på honom flåsa i micen nästan 9 minuter.

Permalänk

fan va snyggt. Hoppas bara amd släpper någon bra gaming cpu också

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins