Fulkultur om Travelers – när Kanada gör tidsresor

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur om Travelers – när Kanada gör tidsresor

Det är återigen dags för nytt avsnitt av Fulkultur, som denna vecka handlar om Netflix-serien Travelers.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Travelers är en favorit.
Sista avsnittet, säsong 1, var en ovanligt ful cliffhanger. det var närmast första avsnittet av ett dubbelavsnitt.
Som tur är såg jag om det. innan jag började på säsong två, annars hade det blivit väldigt förvirrat för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Relik 📜

Någonstans flummar vi ut i diskussion om "Grace Park". Jag blandade ihop när @Paradis-Jakob sade fel namn, var helt säker på att skådespelerskan heter Grace Park då det kändes bekant. Idag satt den vem jag tänkte på!

Helt annan person (såklart), men var därför jag inte kopplade ordentligt..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Känns som det varit väldigt mycket film och tv-serier ett tag nu i podden. Känns väl lite som bakloggen börjar bli lika lång där som när det gäller spelsidan ;).

Skulle gärna se en bokpodd lagom till sommaren, dock osäker på något nytt tema för detta. Men personligen skulle jag ju gärna höra på ett avsnitt om Asien inspirerad litteratur (Jay kristoff, Gillian Rubinstein, Takashi Matsuoka m.m.)

Annars när det kommer till spelsidan finns det mer förslag i form av:
#spelstunder vi minns.
#Spelserier som får nytt liv, (remakes, nyversioner och återigen då vita duken).
#Spelmusik igen, men mer fokusera på titlar som använder artisters musik på ett bra sätt, eller lyfter fram viss typ av musik (Life is strange är exemplet från mig).
# Indispelen som vi ser framemot eller som överraskat oss.

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av atlantica4ever:

Känns som det varit väldigt mycket film och tv-serier ett tag nu i podden. Känns väl lite som bakloggen börjar bli lika lång där som när det gäller spelsidan ;).

Skulle gärna se en bokpodd lagom till sommaren, dock osäker på något nytt tema för detta. Men personligen skulle jag ju gärna höra på ett avsnitt om Asien inspirerad litteratur (Jay kristoff, Gillian Rubinstein, Takashi Matsuoka m.m.)

Annars när det kommer till spelsidan finns det mer förslag i form av:
#spelstunder vi minns.
#Spelserier som får nytt liv, (remakes, nyversioner och återigen då vita duken).
#Spelmusik igen, men mer fokusera på titlar som använder artisters musik på ett bra sätt, eller lyfter fram viss typ av musik (Life is strange är exemplet från mig).
# Indispelen som vi ser framemot eller som överraskat oss.

Tack för väldigt bra feedback! Det är helt klart hög tid för nån slags bok-avsnitt, och spelmusik vet jag att flera av oss är sugna på! Ska se vad vi kan få ihop!

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Medlem

Lost bra idé har BRbox från AmazonUK. Grace Park, Cylonen Boomer i Battlestar Galactica. Annan hyfsad tidsreseserie 12apor är nog kanadensisk den också. Primer är kult.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem

Vart tog förra avsnittet av Fulkultur vägen?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av skogsvilden:

Vart tog förra avsnittet av Fulkultur vägen?

Det finns här!

https://fulkulturpodden.tumblr.com/post/173265588775

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk

Den var väldigt bra faktiskt!

Permalänk
Medlem

Travelers är grym! Hoppas säsong 3 kommer snart.

Permalänk
Skrivet av Paradis-Jakob:

Tack för väldigt bra feedback! Det är helt klart hög tid för nån slags bok-avsnitt, och spelmusik vet jag att flera av oss är sugna på! Ska se vad vi kan få ihop!

Trevligt ser fram emot att lyssna och se vad framtiden bringar =).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nätälskare:

Travelers är grym! Hoppas säsong 3 kommer snart.

De började spela in i Mars. Någon gång senare i år hoppas jag på, och har för mig att jag läst rykten om.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200