Robotics ljud i discord efter startat rainbow six siege!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Robotics ljud i discord efter startat rainbow six siege!

Idag köpte jag och min kompis Rainbow six siege!

Efter vi startade upp det började problemen. Vi röstchattar på discord.
Först och främst så har vi en discordserver och vi har använt den i ca 8 månder nu och inte varit några större problem med det, tills nu!

Efter vi startade upp Rainbow six siege så började min kompis låta som en robot, och han hörde även mig som en robot och det händer till och från!
I samma veva så börjar hans headset (Razer electra v2 usb) Spöka och han börjar höra sig själv i lurarna Och även att han hittar inte sitt headset längre i synaps 2.0 men hans tangetbord och mus är kvar.

(Jag använder ett Turtlebeach P12 headset och jag hör inte mig själv i lurarna)

Han försöker få tillbaka det i synaps men går inte. När han kollar på "Playback devices" så står det att han använder ett "Conexat usb audio" och kan inte hitta sitt Razer? (jag är inte riktigt säker på vad han har och inte har testat)

Allt detta var i samband när vi startade upp Rainbow six siege...
Har letat på google om robot ljudet och har testat att starta om dicord, skapa en ny server, ändra region, satt igång "Use legacy audio subsystem" testa att bara ringa upp varndra på discord men problemet kvarstår.

Detta är ju hel skumt! Någon som varit med om samma? haha!

Kanske också ska tillägga att när han köpte sitt nya headset "Razer Electra v2 usb" så kunde enbart han låta som en robot och ibland typ väldigt hög pitchat, lät nästan som en tjej men det löste han genom att bara gå ur chatten och sen in igen...

Jag har oftas svårt att formulera och förklara så är något oklart så fråga!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2006

installera om drivrutinerna.
Prova en annan voice plattform. Återkom med resultat-

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ X 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2010

Har Rainbow Six inbyggd röstchat?
Se till att stänga av den i så fall.

CPU: Core i7-7700k @ 4GHz Cooling: Noctua NH-D14 MB: Asus ROG STRIX Z270H Ram: Corsair 16GB DDR4 3000MHz GPU: KFA2 NVIDIA GeForce GTX 1080 EXOC SSD: Samsung 830 Pro 512Gb / Kingston SSD 128Gb / Corsair Force 3 120Gb HDD:Seagate Barracuda 500GB, Seagate Barracuda 2TB Audio: Creative Sound Blaster Z Case: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design 1000W OS: Windows 10 x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av DanTheManSwe:

Har Rainbow Six inbyggd röstchat?
Se till att stänga av den i så fall.

Det har den, men den använder jag samtidigt jag är i discord och fungerar för mig.
Han hör sig själv i hörlurarna oavsett om han spelar eller har det avstängt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Neonodia:

installera om drivrutinerna.
Prova en annan voice plattform. Återkom med resultat-

Att installera om drivrutinerna gjorde ingenting.
Har inte möjlighet att testa en annan röstchatt just nu, men ska testa det så fort jag kan tillsammans med min kompis.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Frågan jag hade är löst!
Det visade sig inte vara något problem med discord utan allt problem låg hos min vän.
Det visade sig att han har strul med sitt headset och synaps vilket som gör att han låter som en "Robot". Jag lät inte som en robot det var bara han som hörde oss låta så, vilket bevisade då en annan vän joinade våran discord server.

Men problemet kvarstår fortfarande med hans headset. Någon som har någon lösning eller ideer när det kommer till synaps?