Facebook app på androidlur som startar automatiskt när wifi går igång - få stopp

Permalänk

Facebook app på androidlur som startar automatiskt när wifi går igång - få stopp

Godkväll

Jag tycker att efter varje gång jag installerat de här Facebook App och Messenger App på sin telefon så börjar den varje gång man slår igång WIFI eller MOBILDATA så APPARNA får åtkomst med internet så börjar telefonen sega och facebook & messenger börjar ha kontakt med internet och det är väll inget konstigt med det tänker du, men detta sker UTAN att jag har någon av apparna igång. Jag har alltså inte satt igång dom.

Men likt förbannat börjar telefonen sega och man hittar dom aktiva bland processer automatiskt.

SÅ min fråga är;

FInns det något vis att ha dom apparna ENBART starta och ha någon kontakt med internet EFTER man startat dom personligen med ens egna finger ?

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Godkväll

Jag tycker att efter varje gång jag installerat de här Facebook App och Messenger App på sin telefon så börjar den varje gång man slår igång WIFI eller MOBILDATA så APPARNA får åtkomst med internet så börjar telefonen sega och facebook & messenger börjar ha kontakt med internet och det är väll inget konstigt med det tänker du, men detta sker UTAN att jag har någon av apparna igång. Jag har alltså inte satt igång dom.

Men likt förbannat börjar telefonen sega och man hittar dom aktiva bland processer automatiskt.

SÅ min fråga är;

FInns det något vis att ha dom apparna ENBART starta och ha någon kontakt med internet EFTER man startat dom personligen med ens egna finger ?

Tack på förhand!

Gäller detta även Facebook Lite? Normalt vad stora appar (som hämtar mycket data) gör är att de startar i ett "silent mode" och förbereder den normala interface som du ska använda sen. Visst den kommer konsumera en viss bandbredd, men inget jag märkt har varit någonsin ett problem (aldrig stor mängd).

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

gå in på inställningarna för appen, och slå av dens åtkomst till data när den är i bakgrunden.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.