Facebook app på androidlur som startar automatiskt när wifi går igång - få stopp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige, Norrköping
Registrerad
Aug 2004

Facebook app på androidlur som startar automatiskt när wifi går igång - få stopp

Godkväll

Jag tycker att efter varje gång jag installerat de här Facebook App och Messenger App på sin telefon så börjar den varje gång man slår igång WIFI eller MOBILDATA så APPARNA får åtkomst med internet så börjar telefonen sega och facebook & messenger börjar ha kontakt med internet och det är väll inget konstigt med det tänker du, men detta sker UTAN att jag har någon av apparna igång. Jag har alltså inte satt igång dom.

Men likt förbannat börjar telefonen sega och man hittar dom aktiva bland processer automatiskt.

SÅ min fråga är;

FInns det något vis att ha dom apparna ENBART starta och ha någon kontakt med internet EFTER man startat dom personligen med ens egna finger ?

Tack på förhand!

CPU ∙ i5 6600K @3600MHz •
RAM ∙ 8GB DDR4 •
GPU ∙ GTX 1080 ti 11GB •
HDD ∙ 250GB SSD system / 5TB storage •
PSU ∙ Corsair 500W •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Unbalanced:

Godkväll

Jag tycker att efter varje gång jag installerat de här Facebook App och Messenger App på sin telefon så börjar den varje gång man slår igång WIFI eller MOBILDATA så APPARNA får åtkomst med internet så börjar telefonen sega och facebook & messenger börjar ha kontakt med internet och det är väll inget konstigt med det tänker du, men detta sker UTAN att jag har någon av apparna igång. Jag har alltså inte satt igång dom.

Men likt förbannat börjar telefonen sega och man hittar dom aktiva bland processer automatiskt.

SÅ min fråga är;

FInns det något vis att ha dom apparna ENBART starta och ha någon kontakt med internet EFTER man startat dom personligen med ens egna finger ?

Tack på förhand!

Gäller detta även Facebook Lite? Normalt vad stora appar (som hämtar mycket data) gör är att de startar i ett "silent mode" och förbereder den normala interface som du ska använda sen. Visst den kommer konsumera en viss bandbredd, men inget jag märkt har varit någonsin ett problem (aldrig stor mängd).

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
AzireVPN - Felkod40

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2011

gå in på inställningarna för appen, och slå av dens åtkomst till data när den är i bakgrunden.

CPU: i7 4770k Noctua NH-D14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: GTX 980 RAM: 16 GB 1600 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G500s V.v. citera mig för att få svar.