Ny surfplatta till dottern

Permalänk
Medlem

Ny surfplatta till dottern

Hej folket. Behöver en surfplatta till min dotter. Hon spelar MYCKET spel och kollar netflix. Så det vi letar efter då:
- Inte 24 timmars laddtid (den hon har nu kan hon bara använda någon timme efter)
- Bra ljud
- Bra battertid
ABSOLUT INGEN IPAD

Hoppas ni har några idéer 😊😊

Permalänk
Medlem

Tab A 10.1 dock finns den bara med 32GB. Det finns ju stöd för minneskort men vissa spel går enbart installera i interna minnet. Ska hon installera väldigt mycket spel bör du välja minst 64GB.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4032023

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Huawei Mediapad M5, sen vilken storlek får ni välja det som passar.

Köpte själv en sån när den släpptes tidigre i vår. 8.4" för att den skulle vara lätt och smidig. Den plattan ligger i en högre klass än de flesta andra aktuella Android-plattor.

En sak med den som tog ett tag att vänja sig vid är hur navigeringen/knappen fungerar, det är inte alls som någon annan Android-enhet utan använder gester och svepningar.

Däremot nämns det om vissa problem med videouppspelning m m, oklart då jag inte använder Netflix el liknande tjänster.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter samma sak. Vad blev det för platta? Jag velar just nu mellan Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi 32GB och Huawei MediaPad M3 Lite 10 WIFI/3GB/32GB.

Nån som har några tips?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB