Ny surfplatta till dottern

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vetlanda
Registrerad
Nov 2011

Ny surfplatta till dottern

Hej folket. Behöver en surfplatta till min dotter. Hon spelar MYCKET spel och kollar netflix. Så det vi letar efter då:
- Inte 24 timmars laddtid (den hon har nu kan hon bara använda någon timme efter)
- Bra ljud
- Bra battertid
ABSOLUT INGEN IPAD

Hoppas ni har några idéer 😊😊

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Tab A 10.1 dock finns den bara med 32GB. Det finns ju stöd för minneskort men vissa spel går enbart installera i interna minnet. Ska hon installera väldigt mycket spel bör du välja minst 64GB.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4032023

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

XripperX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norr
Registrerad
Dec 2004

Huawei Mediapad M5, sen vilken storlek får ni välja det som passar.

Köpte själv en sån när den släpptes tidigre i vår. 8.4" för att den skulle vara lätt och smidig. Den plattan ligger i en högre klass än de flesta andra aktuella Android-plattor.

En sak med den som tog ett tag att vänja sig vid är hur navigeringen/knappen fungerar, det är inte alls som någon annan Android-enhet utan använder gester och svepningar.

Däremot nämns det om vissa problem med videouppspelning m m, oklart då jag inte använder Netflix el liknande tjänster.
Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2005

Jag är ute efter samma sak. Vad blev det för platta? Jag velar just nu mellan Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi 32GB och Huawei MediaPad M3 Lite 10 WIFI/3GB/32GB.

Nån som har några tips?

Chassi: Corsair 330R Moderkort: MSI Z87 G43 Processor: i7 4770k Grafikkort: Sapphire Radeon TRI-X R9 290X Minnen: Corsair 1600Mhz 16GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB.