Mängd olika RX 580.. Hjälp..

Permalänk
Medlem

Mängd olika RX 580.. Hjälp..

Min fråga här är simpel, vilket av alla RX 580 ska man köpa.. RX 580 nitro+ limited edition hade man köpt om de fanns kvar.. Men nu är jag inne på att köpa RX 580 nitro+ special edition. Men är den verkligen bäst av alla? Eller är de sån liten skillnad att man lika gärna kan köpa det billigaste?

https://www.prisjakt.nu/search.php?s=rx%20580#t-product

Permalänk

I ren prestanda skulle jag säga att du kan ta det billigaste är knappt skillnad men du får kolla upp om du klarar dig med ett 4GB kort eller behöver 8GB.

Det du oftast får med de lite dyrare korten är bättre kretskort och kylare så planerar du att överklocka mycket eller är noga med ett tyst grafikkort kan det vara värt med de dyrare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

I ren prestanda skulle jag säga att du kan ta det billigaste är knappt skillnad men du får kolla upp om du klarar dig med ett 4GB kort eller behöver 8GB.

Det du oftast får med de lite dyrare korten är bättre kretskort och kylare så planerar du att överklocka mycket eller är noga med ett tyst grafikkort kan det vara värt med de dyrare.

Okej, jag kommer nog inte överklocka den men däremot får den gärna vara så tyst som möjligt. Kommer dock vilja köra på så hög grafik som möjligt ibland på 1080p.

Permalänk
Skrivet av Ruzixaji:

Okej, jag kommer nog inte överklocka den men däremot får den gärna vara så tyst som möjligt. Kommer dock vilja köra på så hög grafik som möjligt ibland på 1080p.

Skillnaden i prestanda mellan två RX 580 8GB eller RX580 4GB är så liten att jag skulle ignorera den.
Sapphires Nitro kylare till RX 580/480 verkar inte vara så tyst. Se om du kan hitta ASUS eller MSI kortet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb