Oculus lanserar fristående VR-headsetet Go

Permalänk
Melding Plague

Oculus lanserar fristående VR-headsetet Go

Cirka ett halvår efter avtäckandet lanserar Oculus VR-headsetet Go, vilket är helt fristående och kan användas utan att kopplas till en dator eller telefon.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Makligt intresserad, men ändå lite nyfiken på vikt och komfort. (Ser fortfarande VR som "en kul grej" och inte mycket mer tills tekniken hoppat fram ett par generationer minst.)

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk

Jag är definitivt intresserad att testa denna!

Dom tar duktigt betalt för ökat minne, dock. Antar att man inte kan ploppa i sitt eget minneskort.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Jag förväntade mig typ 220€, men jag tycker inte om att de följer trenden med att ta hutlöst betalt för att få en vettig mängd utrymme. 2900kr är en bit över gränsen för att detta ska vara ett självklart köp för mig, och jag vill inte kompromissa på utrymmet.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Lämpar sig säkert för media även om den har haltande specifikationer för spel i VR. Frågan är bara hur bra bilden blir i praktiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Lämpar sig säkert för media även om den har haltande specifikationer för spel i VR. Frågan är bara hur bra bilden blir i praktiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Tested har en review uppe och det verkar gå att köra video i 72Hz.

Om det räcker med den för 2300:- så kan det vara ett bra köp för video, speciellt om man reser mycket.

Jag gillar också jämförelsen med sonys gamla head mounted display.

Permalänk
Medlem

Yay, man kan se "Krabbiskarna i Atlanten" från första parkettdäck!

Skrivet av heffaklumpmamma:

Dom tar duktigt betalt för ökat minne, dock. Antar att man inte kan ploppa i sitt eget minneskort.

Står inget om saken, men kör den nått befintligt system (som Android) så borde det ju gå enklast att iaf strömma filmfiler från telefonen eller nått annat ev större lagringsställe.

Men det är hyfsat obskurt på sidan vad den har under huven alls.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

@AndreaX: Rent hårdvarumässigt har den en snapdragon 821 (från hösten 2016) och en Lcd display. Upplevelsen är väl en betydligt bättre, smidigare och mer lättmanövrerad variant av google cardboard, men ingen 6dof och således ingen äkta VR.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

@AndreaX: Rent hårdvarumässigt har den en snapdragon 821 (från hösten 2016) och en Lcd display. Upplevelsen är väl en betydligt bättre, smidigare och mer lättmanövrerad variant av google cardboard, men ingen 6dof och således ingen äkta VR.

VR film(icke animerad)stödjer väl inte 6dof så det är typ bara spel som är "äkta VR"?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Fearnox: Oculus Go kan ju inte känna av rörelser i djupled eller (antar jag) kontrollens relation till headsetet. Avstå från att köpa det här och hoppas att billigare riktiga headset letar sig hit. Eftersom utvecklingen går så trögt skulle jag nöja mig med Samsung Oddessey i Sverige.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU