Prisvärd lösning för att se elförbrukning + UPS batteribackup

Permalänk
Medlem

Prisvärd lösning för att se elförbrukning + UPS batteribackup

Hej!
Letar efter en smidig lösning för det ständigt uppkopplade hemnätverket där jag vill ha två datorer och iallafall en NAS på batteribackup samt se hur mycket el de sammanlagt eller separat förbrukar. Finns väldigt många alternativ där ute och på prisjakt så skulle uppskatta om någon har lite erfarenhet från eget inköp

Vet inte exakt hur många Watt den bör kunna klara i effekt, men låt säga att två pcs + en nas = 800 watt?
Öppen för rekommendation.

+ är om den har övervakning (SNMP) via usb eller helst nätverkskabel
krav är att man ska kunna se elförbrukning

Budget är väl 1500kr-2000kr beroende på specs

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

En ups i den prisklassen så kan du kanske stänga av datorerna korrekt, räkna med minuter i drifttid, bara så att förväntningarna hamnar rätt, inte så att du kan fortsätta jobba en lång period om vi säger så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

En ups i den prisklassen så kan du kanske stänga av datorerna korrekt, räkna med minuter i drifttid, bara så att förväntningarna hamnar rätt, inte så att du kan fortsätta jobba en lång period om vi säger så.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja självklart, det ser jag som underförstått i vad UPS innebär
Sen är det ju så att man gärna har så mycket drifttid till övers som möjligt.. vad som nu kan rymmas inom prisklassen i fråga. Minuter är helt ok i min mening.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja