Ytterligare säkerhetshål upptäckta i Intels processorer

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wh1spY:

Euhmmm AMD drabbas inte av Meltdown. Skärpning skribenten!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av X_Load:

Kan någon från Red kommentera felaktigheten*, om nu inte André vill göra det?

* Sedan början av 2018 har det talats mycket om säkerhetshålen Spectre och Meltdown, som upptäcktes i Intels, AMD:s och ARM:s processorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av _Merc_:

fake news spridning. Lutar dock åt någon som slarvat får man hoppas.

Hej!
Tack för rättelserna, felet är korrigerat!

Vi följer alltid upp kommentarerna för våra artiklar, men tyvärr hade @Epic slutat för dagen när just det här uppmärksammades och det missades. Vad vi däremot alla håller ett vakande öga på inom redaktionen är inkommande rättelser, där det tyvärr aldrig kom in någon för just det här.

Så precis som @hag nämnde skulle det uppskattas enormt om ni istället för att kommentera eventuella felaktigheter skickar in en rättelse via länken under artikeln i framtiden!

MvH,
Mathias

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Tyska sidan jämför Intel med en schweizerost.

Permalänk
Medlem

@Jygge:
Varför tr4 den har inte den gamla buggen också?
Var det denna du tänkr på?
https://www.digitaltrends.com/computing/amd-ryzenfall-vulnera...

Känns som att det måste hittas en drastisk lösning. Vi har inte råd att förlora prestandan som hotfixarna gör. Så ny arkitektur eller extra koll på koden som ger mer latency. Inget är bra.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

@krigelkorren:
Du ser ut att skriva ett brev. Jag har ändrat så du skriver ett brev.
Ser ut att du skriver ett PM, jag har ändrat så du skriven in inköpslista.
Det ser ut som ett du skriver ett juridiskt document så jag ändra de så det vart wingdings.

Klicka här för mer hjälp. Vi har även comic sans.
Du verkade inte nöjd testa då CAPS.

Jag och gemet har ett personligt åtkommande. Dagen AI (maskininlärning) förstörde välden.

Off:

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzanar:

Hej!
Tack för rättelserna, felet är korrigerat!

Vi följer alltid upp kommentarerna för våra artiklar, men tyvärr hade @André slutat för dagen när just det här uppmärksammades och det missades. Vad vi däremot alla håller ett vakande öga på inom redaktionen är inkommande rättelser, där det tyvärr aldrig kom in någon för just det här.

Så precis som @hag nämnde skulle det uppskattas enormt om ni istället för att kommentera eventuella felaktigheter skickar in en rättelse via länken under artikeln i framtiden!

MvH,
Mathias

Upprepar vad jag skrev i ett tidigare inlägg: "Jag förväntar mig att André håller sig uppdaterad gällande vilka kommentarer som följer på hans artikel. Förra gången gjorde jag som du föreslår, men han reagerade inte då heller. Det gällde även den gången Meltdown och Spectre, då han klumpade ihop att samtliga processorer var berörda - som det då kunde (skulle?) uppfattas."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av X_Load:

Upprepar vad jag skrev i ett tidigare inlägg: "Jag förväntar mig att André håller sig uppdaterad gällande vilka kommentarer som följer på hans artikel. Förra gången gjorde jag som du föreslår, men han reagerade inte då heller. Det gällde även den gången Meltdown och Spectre, då han klumpade ihop att samtliga processorer var berörda - som det då kunde (skulle?) uppfattas."

Skickades från m.sweclockers.com

Uppfattar tyvärr ofta fel när André skriver, tyvärr.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag:

Om du använder funktionen ”skicka en rättelse” har redaktionen större chans att hitta felet och rätta artikeln än om du skriver det här.

Men då går han ju miste om alla gillningar som man får av att skriva det som inlägg istället!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av X_Load:

Upprepar vad jag skrev i ett tidigare inlägg: "Jag förväntar mig att André håller sig uppdaterad gällande vilka kommentarer som följer på hans artikel. Förra gången gjorde jag som du föreslår, men han reagerade inte då heller. Det gällde även den gången Meltdown och Spectre, då han klumpade ihop att samtliga processorer var berörda - som det då kunde (skulle?) uppfattas."

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av XHI:

Uppfattar tyvärr ofta fel när André skriver, tyvärr.

Skrivet av _Merc_:

fake news spridning. Lutar dock åt någon som slarvat får man hoppas.

Japp, ibland blir det fel. Någon "fake news-spridning" handlar det inte alls om och har aldrig gjort. Vi tjänar inget på att sprida felaktig information, utan här var det bara en dålig formulering från min sida. Jag kan meddela att jag är fullt medveten om att Meltdown inte påverkar AMD. Ska se till att vara extra tydlig framöver för att förhindra missförstånd. Tack för feedbacken hursomhelst.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Epic:

Japp, ibland blir det fel. Någon "fake news-spridning" handlar det inte alls om och har aldrig gjort. Vi tjänar inget på att sprida felaktig information, utan här var det bara en dålig formulering från min sida. Jag kan meddela att jag är fullt medveten om att Meltdown inte påverkar AMD. Ska se till att vara extra tydlig framöver för att förhindra missförstånd. Tack för feedbacken hursomhelst.

Låter bra det:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

@Jygge:
Varför tr4 den har inte den gamla buggen också?
Var det denna du tänkr på?
https://www.digitaltrends.com/computing/amd-ryzenfall-vulnera...

Känns som att det måste hittas en drastisk lösning. Vi har inte råd att förlora prestandan som hotfixarna gör. Så ny arkitektur eller extra koll på koden som ger mer latency. Inget är bra.

Dear har den nog men de på påverkar inte prestandan så stort. Sen har AMD som det verkar mindre problem just nu.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

@Jygge
Så sant. Nu då det är ute värkar alla testa alla varianter och finns några slipade nissar i etern.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Hur många vanliga användare som bara använder datorn till porr & Skyrim (med anime-mods) kommer att beröras av detta?