Nintendo antyder om uppdaterad Joycon-kontroll i ansökan till FCC

Permalänk
Melding Plague

Nintendo antyder om uppdaterad Joycon-kontroll i ansökan till FCC

Nintendo har dragits med problem på bolagets Joycon-kontroll, något som kan komma att åtgärdas med en uppdaterad version av handkontrollen framöver.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Verkar rätt dumt att ha olika kontroller för vänster och höger kontroll.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av rektor:

Verkar rätt dumt att ha olika kontroller för vänster och höger kontroll.

Finns väl ingen anledning att sätta in NFC-läsare och IR-sändare/mottagare i båda kontrollerna? Dock förstår jag inte varför man har olika kommunikationslösningar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rektor:

Verkar rätt dumt att ha olika kontroller för vänster och höger kontroll.

Håller helt klart med. Äger själv en Switch som köptes på release. Som många andra självfallet problem med ena Joy-Con som Bergsala hävdade var en "liten andel" känns som majoriteten hade detta problem.

Gillar produkten förövrigt men Nintendo är ju världsmästare på att kränga saker man bör få med och hålla fullpris till helvetet fryser till is

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen de designar om dem! Tycker dessutom att de nuvarande är väldigt små och snapparna gör nästan ont att trycka på i längden, önskar de kunde vara större som på Wii U.

Hoppas dom kan uppdatera hela konsolen förresten, typ en Switch Pro för spelare som vill spela tyngre titlar (stationärt).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på omdesign, gjort dom större med samma storlek på styrspakar som pro controllern och triggers.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Hade hoppats på omdesign, gjort dom större med samma storlek på styrspakar som pro controllern och triggers.

Hoppas det kommer senare iaf, finns så mycket potential för andra joy-cons när de nu är borttagbara, sett massa olika bra concepts som folk har gjort.

Beställde en Switch själv idag med Xenoblade 2 och BotW, ska bli kul att spela

Permalänk
Medlem

Kanske fixat knappen också för att lossa kontrollerna

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon24319:

Nintendo är ju världsmästare på att kränga saker man bör få med och hålla fullpris till helvetet fryser till is

Kanske de släpper en kloss med antenn som fästs mellan kontrollen och konsollen.

Joycon+

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
SpelClockers

Hoppas på att det blir bättre signalstyrka i bägge. Jag har stundtals problem med att även den högra tappar anslutning om det inte är direkt sikt på bara 4 meters avstånd.

Skrivet av LeVvE:

Beställde en Switch själv idag med Xenoblade 2 och BotW, ska bli kul att spela

Bra val! Bägge spelen räcker 100+ timmar utan problem. Jag är inne på snart 100 timmar Xenoblade och har långt kvar på main story. Bra många timmar till utöver det om du vill klara spelen till 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon24319:

Håller helt klart med. Äger själv en Switch som köptes på release. Som många andra självfallet problem med ena Joy-Con som Bergsala hävdade var en "liten andel" känns som majoriteten hade detta problem.

Gillar produkten förövrigt men Nintendo är ju världsmästare på att kränga saker man bör få med och hålla fullpris till helvetet fryser till is

Skickades från m.sweclockers.com

Det var första gången jag hörde om detta (dock relativt nybliven, väldigt nöjd Switch ägare) och har aldrig stött på det.

Tycker det är en helt fantastiskt konsol förövrigt, min PS4 Pro har stått och samlat damm (trots God of War) sen den införskaffades och Zelda till den är ett av det bästa spelen jag, under min långa spelkarriär, någonsin spelat

Permalänk
Medlem

Själv har jag lite problem med min högra kontroll.. spelar oftast på bussen och sällan i soffan så jag har inte pallat mecka med det. Men felet tyder på att signalen från kontrollen inte är helt hundra.