Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Trasiga tangenter på K70 LUX RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Okt 2007

Trasiga tangenter på K70 LUX RGB

Tjena, haft mitt tangentbord i lite över ett år nu och är otroligt nöjd. Mitt problem nu dock är att "W" och "Ä" ser ut som följande:

Min fråga är alltså vart man lättast kan få tag i reservtangenter?

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Hijacked:

Tjena, haft mitt tangentbord i lite över ett år nu och är otroligt nöjd. Mitt problem nu dock är att "W" och "Ä" ser ut som följande:

Min fråga är alltså vart man lättast kan få tag i reservtangenter?

https://scontent.fgse1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/31880611_10155965129119818_5902283824988946432_n.jpg?_nc_cat=0&oh=98725e1cce303c6d7a72a11d6f6ec008&oe=5B8FCD4C

Tjenare!

PMa mig vilka knappar som fattas och en bild på tangentbordet så löser jag.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

@Corsair Johan: Hej, jag har också ett K70 LUX RGB som är lite över ett år gammalt där två tangenter gått sönder. D-knappen och den stora ENTER-knappen. Går det att få tag på reserv-tangenter?

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av harmacy:

@Corsair Johan: Hej, jag har också ett K70 LUX RGB som är lite över ett år gammalt där två tangenter gått sönder. D-knappen och den stora ENTER-knappen. Går det att få tag på reserv-tangenter?

Skicka ett PM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019
Skrivet av Corsair Johan:

Skicka ett PM.

Har en trasig L-Ctrl knapp, har skickat en PM men inte fått svar, skulle vara väldigt tacksamt

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av adamivarsson:

Har en trasig L-Ctrl knapp, har skickat en PM men inte fått svar, skulle vara väldigt tacksamt

har för mig jag läste i nån annan tråd att han var på semester för tillfället eller va de nu var.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bäckefors
Registrerad
Mar 2012

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K95 RGB Platinum | Corsair M65 RGB Elite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Jun 2010

Tjenare, jag köpte ett Corsair k70 rgb mk2 tangentbord 26:e februari. Flera tangenter har gått sönder vid normalt bruk. Har talat med NetonNet som jag köpte ifrån och det kunde ta 2-3 veckor då de isåfall skulle bli ett garantiärende, jag undrar därför, finns det något sätt att få tag på tangenter och därför slippa den långa väntan som blir i garantiärendet? Såg även att NetonNet inte längre har kvar tangentbordet till salu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Banditulf:

Tjenare, jag köpte ett Corsair k70 rgb mk2 tangentbord 26:e februari. Flera tangenter har gått sönder vid normalt bruk. Har talat med NetonNet som jag köpte ifrån och det kunde ta 2-3 veckor då de isåfall skulle bli ett garantiärende, jag undrar därför, finns det något sätt att få tag på tangenter och därför slippa den långa väntan som blir i garantiärendet? Såg även att NetonNet inte längre har kvar tangentbordet till salu.

Jag gjorde en ticket direkt hos Corsair support, dom sa att dom gjorde ett undantag av artighetsskäl och skickade några ersättningstangenter direkt till mig, du kanske har liknande tur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av adamivarsson:

Du har PM!

Skrivet av Banditulf:

Skicka PM till mig så ordnar jag.

Skrivet av kapisch:

Jag gjorde en ticket direkt hos Corsair support, dom sa att dom gjorde ett undantag av artighetsskäl och skickade några ersättningstangenter direkt till mig, du kanske har liknande tur

Härligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölnlycke
Registrerad
Jun 2010

@Corsair Johan: jag har PM:at