Har 24.se blivit helt oseriösa?

Permalänk
Medlem

Har 24.se blivit helt oseriösa?

Har beställt mycket saker från 24.se men under det här året verkar dom helt tappat fokus på kunder eller snarare blivit ett bedrägeri företag eftersom dom inte skickar hela beställningen och vägrar svara på supporten.

Finns det någon möjlighet alls att få tillbaka sina pengar från företag som ignorerar kunder eller är jag 384,00kr fattigare

Permalänk
Avstängd

Jag beställde något dörrlarm från 24.se för ett par år sedan. Det kom icke fungerade hem till mig. Fick kontakta dom ett par gånger och tillslut skickar dom en ersättningsprodukt - samma sak. Orkade inte tjafsa längre för 150kr.

Det är ett lurendrejeri-företag i mina ögon, dom säljer medvetet icke fungerade produkter och svarar medvetet inte på mail i första taget. Tillslut fick jag tag på dom via telefon vilket var anledningen till att jag öht fick en ersättningsprodukt. Kommer inte ihåg hur detta hände då jag idag inte hittar något nummer på deras sida (vilket i sig skriker skitföretag)

Permalänk
Medlem

24.se har alltid varit oseriösa enligt mig. De har tidigare sålt piratkopior utan att i beskrivningen uppge att det är en piratkopia. Hur vet jag det? För att jag såg att de sålde "Xiaomi" Piston 2-hörlurar, mailade och frågade om de var äkta eller inte. Fick till svar att de var kopior. Oseriöst (och olagligt) att sälja piratkopior från första början, ännu mer oseriöst att inte ens uppge det för kunden. Förstår inte hur de kan vara certifierade hos Trygg e-handel.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

räcker man kollar deras tradera konto så får det mig att avstå... företaget har på ca 45000 affärer ca 5% negativa omdömen tar man då med folk som inte orkat bry sig lär antalet missnöjda kunder vara betydligt högre

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Medlem

Hittade deras nummer men telefon supporten är stängd tills den 1 september enligt svararen så dom skiter nog fullständigt i kunderna men det får inte mig att ge upp iaf

Permalänk
Medlem

Fungerat bra för mig, beställde 2st Samsung snabbladdare, det stod att det var "original", på ena laddaren stod det Samsung på, den andra stod inget namn på alls. Kontaktade 24.se och de skickade ut en ny till mig, med Samsung-text, utan att jag behövde skicka tillbaka den gamla.

Har svårt att tro att den var original den första laddaren där...fick iaf en ersättningsprodukt smidigt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Fungerat bra för mig, beställde 2st Samsung snabbladdare, det stod att det var "original", på ena laddaren stod det Samsung på, den andra stod inget namn på alls. Kontaktade 24.se och de skickade ut en ny till mig, med Samsung-text, utan att jag behövde skicka tillbaka den gamla.

Har svårt att tro att den var original den första laddaren där...fick iaf en ersättningsprodukt smidigt.

Ja du verkar en av dom få nu när man ser omdömena på facebook dom verkar satt i system att skicka fel och ignorera kunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Fungerat bra för mig, beställde 2st Samsung snabbladdare, det stod att det var "original", på ena laddaren stod det Samsung på, den andra stod inget namn på alls. Kontaktade 24.se och de skickade ut en ny till mig, med Samsung-text, utan att jag behövde skicka tillbaka den gamla.

Har svårt att tro att den var original den första laddaren där...fick iaf en ersättningsprodukt smidigt.

Det där är långt i från en bra upplevelse enligt mig. Du får hem en laddare som utan tvekan är en piratkopia, och litar på att den andra med logotypen är äkta? Jag hade skickat tillbaka rubbet direkt. Seriösa återförsäljare har inga piratkopior i lager. Finns piratkopior som ser nästan helt likadana ut, googla bara på "fake samsung charger" så ser du hur lika de kan se ut. Lite väl godtroget att tro att den är äkta för att det står Samsung på den. Din upplevelse bekräftar bara att 24.se är oseriösa.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Köpte ett minneskort hos dem, då priset var lite för bra för att låta bli. Såhär i efterhand misstänker jag att att det var en Kina-kopia av ett Sandisk-kort, då jag inte på något sätt får upp det i de hastigheter det ska kunna fixa.
För sent att göra något nu, men kommer aldrig beställa något av dem igen och avråder alla som överväger det.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Arnolds, Butik Inreda och skokällan i kalmar verkar tillhöra samma kedja så man bör nog vara försiktig när man handlar därifrån oxå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Det där är långt i från en bra upplevelse enligt mig. Du får hem en laddare som utan tvekan är en piratkopia, och litar på att den andra med logotypen är äkta? Jag hade skickat tillbaka rubbet direkt. Seriösa återförsäljare har inga piratkopior i lager. Finns piratkopior som ser nästan helt likadana ut, googla bara på "fake samsung charger" så ser du hur lika de kan se ut. Lite väl godtroget att tro att den är äkta för att det står Samsung på den. Din upplevelse bekräftar bara att 24.se är oseriösa.

Kan hålla med i mycket, har jämfört min original med den och visst ser de identiska ut men som du säger är det ev kopior ändå. Nåja. De skötte iaf min kontakt ordentligt, var mer det jag uppskattade.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Fungerat bra för mig, beställde 2st Samsung snabbladdare, det stod att det var "original", på ena laddaren stod det Samsung på, den andra stod inget namn på alls. Kontaktade 24.se och de skickade ut en ny till mig, med Samsung-text, utan att jag behövde skicka tillbaka den gamla.

Har svårt att tro att den var original den första laddaren där...fick iaf en ersättningsprodukt smidigt.

Jag beställde också Samsung laddare, där det skulle ingå en USB-C kabel också.
Jag fick hem en laddare som saknade USB-C kabeln, varpå jag skrev till kundtjänst som snabbt skickade ut en ny laddare komplett med kabel och den gamla laddaren fick jag behålla. Det står Samsung på båda laddarna men det kan ju lika gärna vara pirat, har ingen att jämföra med. Skulle iofs kunna plocka isär den ena för att se vad som finns under höljet.

Ärendet sköttes smidigt iaf!

edit: så gott som 100% säker på att det är fake då jag vill minnas att det stod made in china på den/dom, såg denna bilden då jag googlade på det=

Ok, det verkar som att de även tillverkas i Kina, får öppna och kolla helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Nästan all hemelektronik tillverkas i Kina, och samsungs produkter görs garanterat där, även Apples.
Det finns en liten sak som kan vara bra att veta innan man börjar skrika "piratkopia"! Det finns olika kvaliteter av originaltillbehör för olika marknader. Den europeiska och amerikanska marknaden har som regel en högre kvalitet på sina originaltilbehör både vad gäller produkten och dess förpackning än den kinesiska. Helt enkelt för att de har betydligt mer piratkopior i omlopp som inte kostar nånting. De stora märkena gör då en billigare produkt som man säljer på den inhemska marknaden, oftast i en bulk-förpackning. Den är Original men som många har märkt av en lägre kvalitet.
Som alltid så får man vad man betalar för.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Under 3 veckor tid.. Skickade inte varan och svarar aldrig på mail.. Rekommenderas inte..

Permalänk
Medlem

För mig har 24.se fungerat bra, även när det blivit problem.

Beställde ett par CF-kort och nån annan småpryl som gissningsvis försvann i postgången för en tid sedan. Påtalade efter någon vecka eller två att jag inte fått grejorna, och det framkom att de skickat som vanligt brev, ospårat. De erbjöd mig nytt försök eller pengarna tillbaka, helt utan tjafs. Valde det förstnämnda. Vill minnas att expedieringen gick snabbt också.

Det enda jag inte kan säga säkert är förstås vilken försändelse som i slutändan kom fram. Fick ett ospårat brev med rätt grejer några dagar senare, men det kan ju både ha varit ursprungspaketet eller det andra försöket. Beroende på vilket paket det var, kan de ju ha skött ärendet lite olika bra. Det ligger dock rätt i tid att det skulle vara det andra försöket som kom fram, så gissar att de skött sig.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!