Permalänk
Medlem

HTML och CSS

jag har en css mall som inte blir samma för mig som den blir för den personen på youtube. skulle någon kunna hjälpa mig med att kolla på dokumentet och se vad jag skulle behöva ändra?
Saken är den att all kod är korrekt, all info stämmer, DOCK inte placeringen. Jag fattar inte vad jag gör för fel.
Någon som skulle kunna hjälpa mig att förstå vad som är fel? ni behöver se det för att förstå, så PMa gärna

Permalänk
Medlem

Olika webläsare tolkar CSS på olika sätt. Mer än så går nog inte att konstatera med tillhandahållen information.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Som över säger så är webbläsare olika, vilket leder till att koden kan fungera olika på vissa webbläsare. Sedan kan det även vara så att din webbläsare är mer uppdaterad än vad den på youtube är. Och är du säker på att du använder samma version av HTML?

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe09:

jag har en css mall som inte blir samma för mig som den blir för den personen på youtube. skulle någon kunna hjälpa mig med att kolla på dokumentet och se vad jag skulle behöva ändra?
Saken är den att all kod är korrekt, all info stämmer, DOCK inte placeringen. Jag fattar inte vad jag gör för fel.
Någon som skulle kunna hjälpa mig att förstå vad som är fel? ni behöver se det för att förstå, så PMa gärna

Du behöver ge oss mer information än så. Hur ser stilmallen ut, där det brister? Är det en stor skillnad i placeringen är det i webbläsarna - 4 pixlar? I vad för webbläsare visar den fel placering?

Svara gärna här, då andra kan ha samma fel och kollar igenom tråden efter en möjlig lösning

Skrivet av L'ombra:

Olika webläsare tolkar CSS på olika sätt. Mer än så går nog inte att konstatera med tillhandahållen information.

Det var/är därför Internet Explorer är #1 webbläsare som i stort sett alla webb-programmerare hatar xD Vet ej om Internet Edge kan hantera stilmallen bättre än sin föregångare, då jag bara går efter Opera, Firefox och Chrome. Jag är en av dem som än i dag hatar Internet Explorer, och använder aldrig dess uppföljare. Vill inte och bryr mig inte

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

All kod är nog inte korrekt.
Webbläsare idag läser mer eller mindre densamma i grundliga HTML & CSS.

Du har troligen missat ett avslut i CSS/HTML.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

All kod är nog inte korrekt.
Webbläsare idag läser mer eller mindre densamma i grundliga HTML & CSS.

Du har troligen missat ett avslut i CSS/HTML.

ja de hade jag jag är väldigt ny inom detta, dock gör jag det bara på fritiden.