Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

windows10 update dödade micken

Tjenare! Skulle lira lite tidigare idag men då ville datorn slänga på en update så accepterade det såklart, sedan när jag väl kommer in så fungerar inte mikrofonen? Har provat inaktivera alla enheter/ominstallerat dom via enhetshanteraren (headsetet då) provat alla inställningar jag fan kan tänka mig.. Har för övrigt ett HyperX Cloud V2, det är satt som standardenhet..

Ja som sagt jag börjar få slut på idéer därför jag vänder mig hit.

Mvh sjuktless

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Du anger inte vilket OS det gäller, men är det W10 är det normalt att saker slutar fungera efter uppdateringar. Händer mig nästan varje gång och på flertal olika datorer. Det är framtiden säger en del.

Skapar dock oerhört mycket merarbete. Nu senast så återställdes skrivarinställningarna så att alla ringde efter hjälp eftersom kvittona blev dubbelsidiga, något de inte ska vara. Jag fick fjärrstyra igen och rätta till.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2009

Dom har gjort om en hel del gällande ljud i senaste uppdateringen. Sitter inte vid Windows dator nu så har svårt att ge instruktioner, men kolla under inställningar att både mic och det program du vill ska kunna använda mic är aktiverade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2009

Kolla i sekretessinställningarna, Win10 April update hade satt micken på Av för mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Var i sekretessinställningarna, tack så hemskt mycket för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

Tack tack och åter tack, var så nära att skicka tillbaka mina lurar

CPU: 1600x @ 4Ghz
RAM: 16GB
GPU: 1070 TI

Extremt prispressat monster som uppnår mina krav. Allt är köpt på rea

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Sep 2003
Skrivet av hakd:

Tack tack och åter tack, var så nära att skicka tillbaka mina lurar

{ data-uri }

hjälper ju inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av BioX2003:

hjälper ju inte.

Det hjälpte för mig, jag hade installerat om lurarna x antal gånger och testat olika portar. Var så nära att ge upp

CPU: 1600x @ 4Ghz
RAM: 16GB
GPU: 1070 TI

Extremt prispressat monster som uppnår mina krav. Allt är köpt på rea