[S] 4x8 GB DDR4 3000MHz CL15 + ljudkort

Permalänk
Medlem

[S] 4x8 GB DDR4 3000MHz CL15 + ljudkort

Hej!

Har följande två saker till salu:

1) Corsair Vengeance LPX 4x8 GB DDR4 3000MHz CL15 RAM Red
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3680603

NYTT & OÖPPNAT 4x8 GB kit, kvittot medföljer!

Budstart: 3000 kr

OBS! Jag kan tänka mig att sälja 2 st av stickorna och behålla 2 st för mig själv. Ett problem som medföljer när man delar upp och säljer RAM-stickor på detta sätt är eventuella garantiärenden. Corsair och ÅF kräver nämligen att alla stickor skickas in om minst en strular. Jag säljer därmed endast det andra paret till någon som är sammarbetsvillig om det mot förmodan skulle behövas att skicka in stickorna för reparation/utbyte (oavsett om problemet är på din sida eller min). Ser gärna även att personen är aktiv på SweClockers och bor helst i Stockholm, men kan skickas om det skulle behövas. Budstart på 2 st av stickorna: 1500 kr

2) Creative SoundBlaster ZxR ljudkort
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1630421

Fungerar som det ska, komplett i kartong med alla tillbehör.

Budstart: 800 kr

Allt finnes nära centrala Stockholm och kan skickas mot fraktkostnaden.

Tack o hej!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Du saftar till ordentligt på priset med tanke på att du vill att man förbinder sig till dig. Du borde tänka om, varför skulle du eller någon annan orka med problemen med samfrakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ptah:

Du saftar till ordentligt på priset med tanke på att du vill att man förbinder sig till dig. Du borde tänka om, varför skulle du eller någon annan orka med problemen med samfrakt?

1500 kr är hälften av det jag betalade för dessa (3000 kr) vilket jag känner är ett OK pris med tanke på att ett nytt par 2x8 GB 3000 MHz CL15 från butik kostar minst 2000 kr. Detta skulle jag vara nöjd med, men satte det som en budgivning för att se om det trillar in flera bud.

Nja, det är inte direkt en förbindelse jag vill åt (inga kontrakt kommer att skrivas på eller liknande) utan ett samförstånd. Se problemet såhär:

Någon köper 2 st av dessa stickor och använder dem i ca 1 månad. Plötsligt får köparen problem med en av dessa. Även om hen har en kopia på mitt kvitto (kommer skicka med ett sådant) så kommer hen inte beviljas ett garantiärende med Corsair eller ÅF om inte hen har även de två andra stickorna i sin ägo. Om jag i detta fall skulle ignorera köparen och inte hjälpa denna så skulle det ju helt enkelt inte vara snällt av mig. RAM är dyra som de är i dagsläget, och att köpa ett nytt par 16 GB RAM kostar lite mer än skjortan. Jag kan leva med att inte kunna använda datorn som kommer att innehålla två av dessa stickor i en månad eller så, och jag ser även gärna att personen som köper dessa utav mig sitter i en liknande situation och är beredd på att hjälpa mig också om något skulle hända.

Med detta sagt... Jag skulle nog inte säga nej till att sälja alla fyra stickorna heller för lite mer än 3000 kr - Köparen får ett nytt och billigare kit 32 GB RAM samt ett kvitto som gäller vid ett eventuellt garantiärende och jag får en extra slant som jag kan använda vid ett köp av ett annat par 16 GB DDR4 RAM.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jag kan leva med att inte kunna använda datorn som kommer att innehålla två av dessa stickor i en månad eller så, och jag ser även gärna att personen som köper dessa utav mig sitter i en liknande situation och är beredd på att hjälpa mig också om något skulle hända.

Låter som en nobrainer för mig. Så vad händer om personen vill sälja vidare minnena? följer då de "obefintliga kontraktet på att man ska hjälpa någon man inte känner" med?
Nu orkar jag inte försöka få dig att tänka igenom detta mer, men du påminner mig om personen som ville köpa en soffa av mig och undra om jag kunde köra soffan 40 mil och gå ner från 1500 till 500 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ptah:

Låter som en nobrainer för mig. Så vad händer om personen vill sälja vidare minnena? följer då de "obefintliga kontraktet på att man ska hjälpa någon man inte känner" med?
Nu orkar jag inte försöka få dig att tänka igenom detta mer, men du påminner mig om personen som ville köpa en soffa av mig och undra om jag kunde köra soffan 40 mil och gå ner från 1500 till 500 kr.

Säljs det vidare så säljs det vidare, inget jag kan eller planerar att göra åt saken. Tanken var mest att kunna hjälpa till vid ett eventuellt garantiärende inom den närmaste tiden efter köpet, då de flesta problemen med komponenterna upptäcks. Hade det gått, säg ett år eller så, så är nog intresset att hjälpa vara mindre och man är mer eller mindre beredd att köpa nytt par RAM istället för att hålla på att krångla till detta. Jag har själv inte tid eller möjlighet att sitta och testa RAM-minnen så de presterar 100% som de ska innan ett eventuellt köp, därav detta "obefintiliga kontrakt".

Jag upprepar dock än en gång - om någon skulle vara intresserad av att köpa hela 4x8 GB kitet så är nog detta mer intressant. Kommer att ändra annonsen under dagen för att återspegla detta bättre.

EDIT: Annonsen ändrad! Tack för din feedback @Ptah !

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Lägger ett bud på 2200 kr + frakt för Corsair Vengeance LPX 4x8 GB DDR4 3000MHz CL15 RAM Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simoneriksson:

Lägger ett bud på 2200 kr + frakt för Corsair Vengeance LPX 4x8 GB DDR4 3000MHz CL15 RAM Red

Tack för ditt bud men jag kommer tyvärr inte släppa dessa för under 3000 kr. Har fortfarande ångerrätt kvar på dessa fram till på lördag som jag förmodligen kommer att utnyttja om det inte kommer något bud på minst 3000 kr innan dess.

Jag vill även tillägga att det för tillfället inte går att köpa 32 GB RAM 3000 MHz+ CL15- minnen för 3000 kr. Det bästa priset jag sett hittills var ca 3800 kr.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tack för ditt bud men jag kommer tyvärr inte släppa dessa för under 3000 kr. Har fortfarande ångerrätt kvar på dessa fram till på lördag som jag förmodligen kommer att utnyttja om det inte kommer något bud på minst 3000 kr innan dess.

Jag vill även tillägga att det för tillfället inte går att köpa 32 GB RAM 3000 MHz+ CL15- minnen för 3000 kr. Det bästa priset jag sett hittills var ca 3800 kr.

Fast anledningen till varför man blickar mot beggat är för att RAminnen priser är inflaterat just nu, då vill man inte köpa mindre inflaterade beggade stickor ^^

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiley:

Fast anledningen till varför man blickar mot beggat är för att RAminnen priser är inflaterat just nu, då vill man inte köpa mindre inflaterade beggade stickor ^^

Sant! Men detta är lite av ett specialfall. Som jag skrev ovan så är dessa köpta för just 3000 kr direkt från butik och jag har fortfarande möjlighet att använda mig av ångerrätten då de är fortfarande oöppnade och oanvända samt att jag personligen inte behöver mer än 2x8 GB för mitt egna bygge. Det finns inget som helst skäl för mig att sälja dessa för mindre än 3000 kr och därmed förlora pengar när jag helt enkelt kan springa iväg till närmaste butik och returnera dem - istället erbjuder jag att sälja dessa för minst 3000 kr (beroende på intresset) då det helt enkelt inte finns ett liknande kit som säljes för så lite i dagsläget hos någon ÅF:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4714714#rparams=ss=4x8%...

Kollar man på begagnade priser här på SweClockers marknad så ser man att folk säljer sina använda 2x8 GB DDR4 RAM för 1500-1600 kr, d.v.s. ungefär så mycket per GB som jag är beredd att släppa dessa minnen för också.

#17382497
https://www.sweclockers.com/marknad/154006-saljer-1x8gb-corsa...
https://www.sweclockers.com/marknad/153890-corsair-vengeance-...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tack för ditt bud men jag kommer tyvärr inte släppa dessa för under 3000 kr. Har fortfarande ångerrätt kvar på dessa fram till på lördag som jag förmodligen kommer att utnyttja om det inte kommer något bud på minst 3000 kr innan dess.

Jag vill även tillägga att det för tillfället inte går att köpa 32 GB RAM 3000 MHz+ CL15- minnen för 3000 kr. Det bästa priset jag sett hittills var ca 3800 kr.

Helt okej, förstår helt Bara höra av dig om du ändrar dig.

Permalänk
Medlem

@Icte: Jag startar väl på ljudkortet lite lågt men 500kr bjudet o kan ta det på tisdag om du kan ta dig till T-Centralen annars + frakt

Mvh PG

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

RAM-stickorna är sålda!

@Paddglutt Noterat!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII