Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2013

Nytt webbhotell, tips?

Hejsan!
Jag studerar till Systemutvecklare .NET, har tidigare erfarenheter i PHP och håller även på att leka lite med JS(React och Node framför allt).

Har idag ett webbhotells paket hos binero som jag haft i många år och ju mer jag lär mig, desto mera funderar jag på varför jag har kvar det. Och eftersom binero saknar stöd för en del saker skaffade jag godaddy också.

Gillar inget av mina två webbhotell egentligen, och att sitta o betala för två känns inte speciellt roande när jag inte är riktigt nöjd och dessutom planerar att köpa en handfull domäner till under sommaren för ett par applikationer jag jobbat på.

Så nu vill jag kolla runt efter ett nytt så jag kan samla allt på samma ställe.
Även om det går att hitta mängder på google så vore det väldigt uppskattat att få folks rekommendationer.

Det jag söker är:
Stöd för PHP, .ASP och Node.JS hosting.
Gärna ett bra antal databaser och inte en skamlig mängd datatrafik/månad.

Tacksam för tips!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009

@Mysbubblan:
Skulle vilja påstå att Loopia upfyller dina önskemål (lite osäker på Node.JS hosting dock).

Har själva det, dock endast domännamn via dem, så kan inte uttala mig om hur deras webhosting är, men de få gånger jag har behövt kontakta dem, har jag relativt snabbt fått hjälp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

Varför inte köra en VPS istället så får du full koll? Eller för all del typ Azure eller liknande

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | i7 3770k | 16B | GTX 780

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2013

Ja, kanske skulle köpa en VPS istället..
Har bara dålig koll på det, hur det funkar, hur mycket man måste fixa själv med DNS'er osv.

Men någon gång måste jag ju lära mig!
Ska kolla på https://www.digitalocean.com, tack för tipsen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Mysbubblan:

Ja, kanske skulle köpa en VPS istället..
Har bara dålig koll på det, hur det funkar, hur mycket man måste fixa själv med DNS'er osv.

Men någon gång måste jag ju lära mig!
Ska kolla på https://www.digitalocean.com, tack för tipsen!

I många fall kan du behöva köpa domänen på annat håll och sen peka den mot dem. Men borde inte vara något problem. Men bra att kolla på innan man bestämmer sig. Sen får du ju säkert sätta upp och konfigurera webbserver, databas etc själv. Men ska du göra enklare grejer krävs det inte mycket pill för att få det att rulla.