Shenmue III försenas ytterligare till 2019

Permalänk
Melding Plague

Shenmue III försenas ytterligare till 2019

Den avslutande delen i Shenmue-sagan skjuts upp på nytt, och planeras nu istället att lanseras någon gång under 2019.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen är förvånad.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Jag visste inte ens att en trea var på gång, så på så vis är det en trevlig nyhet, och uppdateringar av del ett och två dessutom!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

Ingen är förvånad.

Om det ens kommer ut 2019 blir jag förvånad. Men jag väntar hellre än att spela något med 20 år gammal spelmekanik, de kan inte bara fixa grafiken. Shenmue (idag) är rätt klumpigt.

Permalänk
Medlem

Minns hur man läste varenda rykte om Shenmue 3 åren efter tvåan men gav upp nån gång runt 2007. Ser fram emot trean men samtidigt kan jag inte bli lika hypad längre. Var evigheter sedan man spelade Shenmue och det var banbrytande då men får se hur det känns nu.

De borde göra en version till Dreamcast så man kan spela med samma grafik och hårdvara som de tidigare delarna. Bara för nostalgin skull.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd

Trean är dock inte den avslutande delen i Shenmue-sagan.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

Ja detta var mig en dyster förseningsdag av många speltitlar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@dagas: Har hört att Sega skrotat sina GD-ROM maskiner, så går inte släppa några nya spel till den även om de skulle vilja. Går visserligen att göra MIL-CD som laddas som spel (som piratkopior brukar göra), men det är ett hack och skulle behövas mängder med skivor för att inte behöva komprimera sönder spelet som många piratkopior gör.