Jobb utan utbildning för störst lön

Permalänk
Avstängd

Jobb utan utbildning för störst lön

Hej
Jag har ett antal månader till jag börjar studera på universitet, höstterminen 2018. Tills dess vill jag dedikera 8 timmar varje dag åt att jobba med ett jobb där det inte krävs någon utbildning. För att tjäna maximalt med pengar. Har kollat på arbetsmarknaden och skickat mitt CV till flera jobb som Mcdonalds och något lagerjobb samt blomhantering. Inte ett enda svar. Därför så har jag just nu två alternativ där jag kan komma igång direkt och båda använder Internet och vanliga böcker. Det första är att arbeta på min YouTube kanal med min systemkamera 8 timmar om dagen för att börja tjäna på annonsintäkter.
Det andra alternativet är att läsa klart en bok om aktiehandel och läsa några fler böcker, ja det är jobbigt att läsa fast jag kan tänka mig göra det, för att skapa strategier för investering med vinster på börsen. Kan tilläggas att jag ska förmodligen utbilda mig i ekonomi och IT så då tänkte jag att det passar också med aktiehandel-alternativet.

Vilket alternativ för att tjäna mest pengar ska jag välja (ni kan rekommendera alternativ som jag inte nämnt här också)?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Sök fler jobb, kanske lite sent att söka sommarjobb nu tbh

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Beror på vilken typ av jobb du kan tänka dig. Försäljare på t.ex. Webhelp Nordic eller liknande kräver ingen utbildning och har möjlighet att tjäna ganska feta cash rätt snabbt. Var ett par som drog in en god 40-50k i månaden + eventuella vinster. Då man ofta hade tävlingar på vilket team som säljer mest. Mycket modern teknik t.ex. Senaste telefonerna på pris då.

Jobbet i sig är ju ganska trist och stressande.

Att tjäna pengar på youtube kan du fetglömma. Inte ens de som är stora på youtube tjänar speciellt bra på det längre och Patreon is the way to go så att säga. Samt att man får räkna med ett par år innan kanalen tar sig någon vart alls.

Utöver det, för den korta perioden lär du garanterat tjäna mest på att jobba på ett eller annat sätt. Även om det är en låg lön på 18-19k eller där runt så lär det vara mer än du hinner tjäna på aktiehandel eller youtube osv. Aktiehandel är inte direkt något för snabba cash, eller ja så länge du inte är bra på det, har mycket tur och enormt kapital. Valutahandel är det som går snabbt, aktier är långsiktigt. Men även med valutahandel så behöver man massvis i kapital för att tjäna något värt att skriva ned ens.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Inget av de två ursprungliga alternativen kommer leda till några relevanta intäkter om tidsramen är sisådär tre månader. Det är rätt sent för sommarjobb men förslagsvis ger du dig ut och knackar dörr, istället för att nöja dig med att skicka in några CVn.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Att tjäna pengar på youtube kan du fetglömma. Inte ens de som är stora på youtube tjänar speciellt bra på det längre och Patreon is the way to go så att säga. Samt att man får räkna med ett par år innan kanalen tar sig någon vart alls.

Hur mycket drar man in på yt numera, har du koll?
Kollade för ett långt tag sedan, siffrorna jag hittade då var 5000:- per en miljon views.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Aktiehandel är ett långt spel. Annars spelar det ingen roll hur duktig du tror du är, med en investeringshorisont på 3-5 månader är det ren Gambling om du inte har miljardbelopp att satsa på HFT.

Ut och presentera dig personligen på arbetsplatser för att öka chanserna för ett jobb istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd

Tidningsbärare tar alltid emot, har du inget emot att jobba 0200-0700, 6 dagar i veckan i alla väder så är detta ett alternativ.

Man får inte mycket.. men jag fick ut 5000-6000:- i månaden när jag jobbade på mitt distrikt (Cykelbud) Har man körkort med bil får man större distrikt och man får mer i lön.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Varför skulle någon anställa någon som har en så uppenbar brist på planeringsförmåga/framförhållning när de redan kunnat välja och vraka i andra omeriterade men drivna personer i flera månader?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk

Lagerjobb!! Jobbade på DagAB förra sommaren, tungt som f.a.n men tjänade över 40k innan skatt.

Edit: Kan vara värt at poängtera att jag endast var 21 år då.

Visa signatur
Permalänk

@IKEA Billy Bokhylla: Lol varför ljuger du för xD Jag har jobbat på dagab och man börjar med en ingångslön på 23800, sen efter ett par månader ökar den men den går aldrig över 30

Permalänk
Medlem

Lagerjobb och industrijobb brukar betala väldigt bra för att vara jobb där det inte krävs någon utbildning dock tror jag det blir svårt för dig att få en anställning när du ska plugga om 3 månader, inte många företag som vill lägga tid och pengar på någon som inte ska jobba kvar så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Hur mycket drar man in på yt numera, har du koll?
Kollade för ett långt tag sedan, siffrorna jag hittade då var 5000:- per en miljon views.

Sedan youtube har ändrat om i deras reklam och vad det är värt så är det en bra blandat idag. Vissa stora youtubers får in massvis med pengar pga. just att dom är så stora. Och de som är lite mindre får markant mindre. Ingen som säger att det är omöjligt men att ta sig till den punkten är inte enkelt. Och oftast är det inte direkt gratis heller.

Dave på EEVblog är väldigt öppen om sina siffror. 2016 listade han upp det hela: 2,266,737 views senaste månaden, 21,4 miljoner minuter kollade för totalt 5k USD i intäkter. Innan skatt mm. (så troligen mer runt 3.5-4k, vet ej hur mycket han betalar i skatt osv.)

Men när man tar sig upp i nivån att ha över 2miljoner+ views per månad så är man i en helt annan liga. Ändringarna drabbade som absolut störst små kanaler som det nu är ännu svårare för att nå upp till gränsen för att ens få ha reklam i deras videos. Så man får ändå räkna med en väldigt lång startid innan du ens kan börja få ut några dollar i månaden. Om vi säger 10k views per video och 2 videos i veckan kanske du kan räkna med 900kr i månaden eller så. Det är efter du ens fått tillgång till monetization.
Sedan vad cpm är värt är väldigt olika. Beror på typ av video, hur lång den är, hur många tittar den får. så CPM kan vara allt från 1 USD till 10 USD, så det kan variera väldigt mycket hur pass mycket man får ut av det hela.

Finns även lite info här: https://www.eevblog.com/forum/chat/how-to-make-money-on-yt-sp...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Okej. Tack för era kommentarer hittills som jag läst. Det verkar som att YouTube alternativet på den korta perioden ej kan ge mig tillräcklig vinst för att vara värt att hålla på med enligt mig. Aktiehandel är ingen chans att tjäna stora belopp på så kort tid utan stora belopp att investera. Valutahandel är lite större möjlighet. Sommarjobb eller jobb under dessa 3 månader verkar vara störst möjlighet att tjäna pengar. Rekommenderade alternativ finns samt att presentera sig personligen på arbetsplatser.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Hade du skrivit det här en eller ett par månader sen så hade du kunnat sökt till Arlanda som flygplanslastare. En ny person som börjar har 27326 kr per månad före skatt. Det enda som krävs är körkort och lite vett i skallen.

Tyvärr är du ute i lite sista sekund. Enligt min erfarenhet så har många företag har redan anställt sin personal för sommarbehovet.

Permalänk
Medlem

@PsyCor Säg inte det. Academic Work för just det jobbet har ringt mig 5 gånger och jag säger fortfarande nej till tjänsten. Hah. Måste blivit något fel i deras system..

Permalänk
Medlem

@CooingPendulum: Har inte koll på de andra två handlingbolagen men det jag jobbar för är klara med sin rekrytering inför sommaren sedan ett tag tillbaka. Sista kursen har inte startat men den är full

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Tidningsbärare tar alltid emot, har du inget emot att jobba 0200-0700, 6 dagar i veckan i alla väder så är detta ett alternativ.

Man får inte mycket.. men jag fick ut 5000-6000:- i månaden när jag jobbade på mitt distrikt (Cykelbud) Har man körkort med bil får man större distrikt och man får mer i lön.

Hur jävla länge sen var det eller är verkligen lönen så dålig för de med cykel?

Vi har bara bil distrikt här (lönar sig mer) och lönen är kring 120-160kr/h. 02-07 skulle dock ses som ett större område här.
Får ut (efter skatt dvs) 13-20k på en 70% anställning. Fick ut över 20k någon månad när jag var vikarie. Så glider man in som sommarvikarie på ett bra område kan man hämta in ok med pengar för nästan ingenting. Man har även tid över till ett till jobb om man känner för det.

Kan dock vara svårt att hitta sommarjobb så här sent, vi anställer våra redan i mars så man hinner träna upp personerna och se om det är svikare som ger upp.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

@PsyCor Säg inte det. Academic Work för just det jobbet har ringt mig 5 gånger och jag säger fortfarande nej till tjänsten. Hah. Måste blivit något fel i deras system..

Eller så är du helt enkelt jäkligt bra på att lasta bagage

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

@IKEA Billy Bokhylla: Lol varför ljuger du för xD Jag har jobbat på dagab och man börjar med en ingångslön på 23800, sen efter ett par månader ökar den men den går aldrig över 30

När man talar om tillsvidareanställningar eller andra mindre tillfälliga anställningar talar man ofta i termer om månadslön. Personen du citerade talar dock om en anställning över sommaren, och det är därmed betydligt mer sannolikt att lönen ifråga avser hela anställningsperioden, inte att personen ljuger om sin månatliga ersättning.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Om du har ett ICA lager i närheten av dig så sök där, som ica personal eller som inhyrd från Randstad. Jobbar på Ica lagret i helsingborg som inhyrd personal och vi har lägst lön på stället. Har fortfarande 27 500 efter skatt. jobbar 8h fem dagar i veckan, mån-tors + söndag 05-14.

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Medlem

Är det bara här i norr som det är sjuk brist på personliga assistenter? Ser varje dag annonser på facebook om sommarjobb och det är inga förkunskapskrav och helt ok löner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0diii:

Om du har ett ICA lager i närheten av dig så sök där, som ica personal eller som inhyrd från Randstad. Jobbar på Ica lagret i helsingborg som inhyrd personal och vi har lägst lön på stället. Har fortfarande 27 500 efter skatt. jobbar 8h fem dagar i veckan, mån-tors + söndag 05-14.

Det är ändå imponerande bra.

Jag har precis pluggat i 3 år till systemutvecklare och fått fastanställning, får bara ut 28 000 brutto. Nu har jag ju såklart lite bättre möjligheter att skaffa mig högre lön så småningom, men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det är ändå imponerande bra.

Jag har precis pluggat i 3 år till systemutvecklare och fått fastanställning, får bara ut 28 000 brutto. :/

Nästan alla jobb som förstör kroppen och saknar framtid har bra grundlöner i Sverige.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Aktie-vägen beror helt på hur mycket du har till att börja med. Ponera att du kan få ut 5% på en månad i tillväxt den vägen (som exempel). Har du 100k till att börja med är det en månadsinkomst på 5k. Det är troligen inte speciellt svårt att slå. Men om du har mer pengar (eller tror du kan få en högre månadsinkomst) så kanske det visar sig vara mer lukrativt.

För det andra, att tradea aktivt mer aktivt, som en sysselsättning, vill jag avråda dig ifrån så länge du inte verkligen, verkligen vet vad du gör. Endast ett fåtal i Sverige gör det.

Vilket för oss till det tredje, alternativen är i så fall inte oförenliga. Investera dina pengar ska du göra vem du än är, var du än är. Allt annat är att tacka nej till gratis pengar. Över tid, när du bygger upp ett lager, blir även några procent avkastning värt mycket.

Om du inte hittar ett jobb, återstår bara alternativen att hitta någon sorts E-fame. Patreon och youtube är förenliga, men de verkar (som folk skriver) inte vara snabba att få igång. Måste du ha pengarna precis nu? Plugg på universitetet ger tid över. I min värld är det rätt anekdotiskt om du har 40-50 lök extra att röra dig med nu, men om du däremot känner dig driven och kapabel att ha en stor kanal som en sorts semi-passiv intäkt så kan du skapa ett varumärke du potentiellt kan ha hela ditt liv. Du kan göra det också medans du pluggar.

Men igen, allt det här är förenligt. Investera dina pengar. Köp inte skit. Om du känner dig motiverad och driven att skapa kanal, gör det. Om du hittar ett jobb, ta det.

Permalänk

Jobba till sjöss, tex StenaLine. På din frivecka kan du pyssla med Youtube och läsa böcker kan du göra både hemma och till sjöss...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jobba till sjöss, tex StenaLine. På din frivecka kan du pyssla med Youtube och läsa böcker kan du göra både hemma och till sjöss...

Skickades från m.sweclockers.com

Och på din jobbarvecka kan du jobba på din klamydia ;=) Så var det iafall för de som jobbade på kryssningsbåtarna jag känner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Beror på vilken typ av jobb du kan tänka dig. Försäljare på t.ex. Webhelp Nordic eller liknande kräver ingen utbildning och har möjlighet att tjäna ganska feta cash rätt snabbt. Var ett par som drog in en god 40-50k i månaden + eventuella vinster. Då man ofta hade tävlingar på vilket team som säljer mest. Mycket modern teknik t.ex. Senaste telefonerna på pris då.

Vet du vilket uppdrag? Jobbar själv för Webhelp Nordic (förhoppningsvis inte så länge till dock) och tjänar verkligen inte 40-50k

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Och på din jobbarvecka kan du jobba på din klamydia ;=) Så var det iafall för de som jobbade på kryssningsbåtarna jag känner.

Ja om man orkar så, idag har jag jobbat 04:00-11:30 14:00-20:30 med diverse småpauser så suget efter att ge sig ut bland gästerna är inte så stort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Aktie-vägen beror helt på hur mycket du har till att börja med. Ponera att du kan få ut 5% på en månad i tillväxt den vägen (som exempel). Har du 100k till att börja med är det en månadsinkomst på 5k. Det är troligen inte speciellt svårt att slå. Men om du har mer pengar (eller tror du kan få en högre månadsinkomst) så kanske det visar sig vara mer lukrativt.

4.5% brukar vara e säker regel att räkna på, dock så är detta per år inte månad. 5% per månad är totalt orimligt att förvänta sig.

Permalänk
Medlem

Besök arbetsplatserna personligen, presentera dig själv och säg att du vill jobba i sommar. Ge dig inte förrän du hittat något. Industrin/samhället går på högvarv, behövs mycket folk!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.