Söker ett spel! (Typ flingpaketsdemo)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jan 2012

Söker ett spel! (Typ flingpaketsdemo)

Har nu varit frustrerad en längre tid över något spel som min granne hade som var ett demo med typ en bana. Banan var på ett tåg och spelet var liksom 3d top-down och man började längst bak på tåget och tog sig framåt vad jag kan minnas. Figuren man var tror jag var ett gående ägg och tror det fanns drakar på banan (mitt minne är luddigt) eller så var det tvärtom att man var en drake och skulle hitta ett antal ägg. Jag kan vara helt ute och cykla men NÅGONSTANS måste det finns nån som vet vad det var för spel. Kan ju har varit något obskyrt svenskt spel vilket inte skulle göra saken lättare men är rätt säkert på att det var på engelska.

Aerocool DS Cube|AMD Ryzen 5 1600X|Hd 7950|MSI B350M Mortar Arctic|16 GB RAM|Kingston 120GB SSD|2 TB Lagring|Deepcool Captain 240EX|Plexgear 600W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009

@Yooriitzz:
Kellogg teamade upp med Infogrames under 2002 och hade speldemos, så kanske detta Cereal Gamers ger dig att leta efter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Belzader:

@Yooriitzz:
Kellogg teamade upp med Infogrames under 2002 och hade speldemos, så kanske detta Cereal Gamers ger dig att leta efter.

Tyvärr inte något av dem. Inte säker på att det ens var i ett flingpaket. Men ett demo är jag rätt säker på att det var.

Skickades från m.sweclockers.com

Aerocool DS Cube|AMD Ryzen 5 1600X|Hd 7950|MSI B350M Mortar Arctic|16 GB RAM|Kingston 120GB SSD|2 TB Lagring|Deepcool Captain 240EX|Plexgear 600W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Har bestämt för mig att jag har spelat ett spel där man ska genom ett tåg.. och det är inte detta jag spelat:
Gilbert och den kemystiska ön

Men det stämmer in på drakar och äggskal rätt bra. Är det spelet du söker?

Gilbert_och_den_kemystiska_ön

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Jaco8:

Har bestämt för mig att jag har spelat ett spel där man ska genom ett tåg.. och det är inte detta jag spelat:
https://www.youtube.com/watch?v=8-AlSvRxEAE

Nej, detta spelet var i 3d. Vad jag minns var det mer av ett plattformsspel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Jaco8:

https://www.youtube.com/watch?v=8-AlSvRxEAE

Men vilket är tågspelet? Jag har för mig att det var ett brinnande tåg. Äggdelen kan ju vara något jag fått om bakfoten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Yooriitzz:

Men vilket är tågspelet? Jag har för mig att det var ett brinnande tåg. Äggdelen kan ju vara något jag fått om bakfoten

Har bestämt för mig jag har spelat det du beskriver. Där man ska genom ett tåg.

Ska kolla nästa gång jag är hos föräldrarna om jag kan hitta något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2005

Det är inte det gamla spelet Hugo du tänker på?
Ett av spelen är med tåg.

Just playing for fun ‾\o.0/‾