Söker ett spel! (Typ flingpaketsdemo)

Permalänk
Medlem

Söker ett spel! (Typ flingpaketsdemo)

Har nu varit frustrerad en längre tid över något spel som min granne hade som var ett demo med typ en bana. Banan var på ett tåg och spelet var liksom 3d top-down och man började längst bak på tåget och tog sig framåt vad jag kan minnas. Figuren man var tror jag var ett gående ägg och tror det fanns drakar på banan (mitt minne är luddigt) eller så var det tvärtom att man var en drake och skulle hitta ett antal ägg. Jag kan vara helt ute och cykla men NÅGONSTANS måste det finns nån som vet vad det var för spel. Kan ju har varit något obskyrt svenskt spel vilket inte skulle göra saken lättare men är rätt säkert på att det var på engelska.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

@Yooriitzz:
Kellogg teamade upp med Infogrames under 2002 och hade speldemos, så kanske detta Cereal Gamers ger dig att leta efter.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@Yooriitzz:
Kellogg teamade upp med Infogrames under 2002 och hade speldemos, så kanske detta Cereal Gamers ger dig att leta efter.

Tyvärr inte något av dem. Inte säker på att det ens var i ett flingpaket. Men ett demo är jag rätt säker på att det var.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Har bestämt för mig att jag har spelat ett spel där man ska genom ett tåg.. och det är inte detta jag spelat:
Gilbert och den kemystiska ön

Men det stämmer in på drakar och äggskal rätt bra. Är det spelet du söker?

Gilbert_och_den_kemystiska_ön

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaco8:

Har bestämt för mig att jag har spelat ett spel där man ska genom ett tåg.. och det är inte detta jag spelat:
Gilbert och den kemystiska ön
https://www.youtube.com/watch?v=8-AlSvRxEAE

Men det stämmer in på drakar och äggskal rätt bra. Är det spelet du söker?

Gilbert_och_den_kemystiska_ön

Nej, detta spelet var i 3d. Vad jag minns var det mer av ett plattformsspel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaco8:

Har bestämt för mig att jag har spelat ett spel där man ska genom ett tåg.. och det är inte detta jag spelat:
Gilbert och den kemystiska ön
https://www.youtube.com/watch?v=8-AlSvRxEAE

Men det stämmer in på drakar och äggskal rätt bra. Är det spelet du söker?

Gilbert_och_den_kemystiska_ön

Men vilket är tågspelet? Jag har för mig att det var ett brinnande tåg. Äggdelen kan ju vara något jag fått om bakfoten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Men vilket är tågspelet? Jag har för mig att det var ett brinnande tåg. Äggdelen kan ju vara något jag fått om bakfoten

Skickades från m.sweclockers.com

Har bestämt för mig jag har spelat det du beskriver. Där man ska genom ett tåg.

Ska kolla nästa gång jag är hos föräldrarna om jag kan hitta något.

Permalänk
Medlem

Det är inte det gamla spelet Hugo du tänker på?
Ett av spelen är med tåg.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Har nu varit frustrerad en längre tid över något spel som min granne hade som var ett demo med typ en bana. Banan var på ett tåg och spelet var liksom 3d top-down och man började längst bak på tåget och tog sig framåt vad jag kan minnas. Figuren man var tror jag var ett gående ägg och tror det fanns drakar på banan (mitt minne är luddigt) eller så var det tvärtom att man var en drake och skulle hitta ett antal ägg. Jag kan vara helt ute och cykla men NÅGONSTANS måste det finns nån som vet vad det var för spel. Kan ju har varit något obskyrt svenskt spel vilket inte skulle göra saken lättare men är rätt säkert på att det var på engelska.

Hej igen.

Har hittat det spelet som jag tänkte på direkt efter ditt inlägg.

Spelet heter: Zapper: One Wicked Cricket

Skivan jag har står det Kellogs på.

Wikipedia

Är det spelet du är ute efter? Annars vete sjutton

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaco8:

Hej igen.

Har hittat det spelet som jag tänkte på direkt efter ditt inlägg.

Spelet heter: Zapper: One Wicked Cricket

https://www.youtube.com/watch?v=fyT2sP3UUjY

Skivan jag har står det Kellogs på.

Wikipedia

Är det spelet du är ute efter? Annars vete sjutton

Det var som tusan! Det spelet är det. Det fanns ju varken drakar eller ägg. Men flingpaketsdemo var det ju

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

@Yooriitzz: Yay, du får leta upp en fullversion & spela igenom då!

Permalänk
Medlem

@Yooriitzz: När jag läste flingpaket och tåg fick du mig att börja tänka på Kalas Puffs Expressen
Spelade det som sjutton hos polaren på hans Amiga när vi var små.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaco8:

Hej igen.

Har hittat det spelet som jag tänkte på direkt efter ditt inlägg.

Spelet heter: Zapper: One Wicked Cricket

https://www.youtube.com/watch?v=fyT2sP3UUjY

Skivan jag har står det Kellogs på.

Wikipedia

Är det spelet du är ute efter? Annars vete sjutton

Holy shit Jag tror jag har spelen fortfarande installerat på min gammal 2005tal dator.
Det var rätt kul faktiskt.
Sen var det nån som också nämnde Hugo spelet. Jag hade en svensk version av spelet, förre jag började ens lära mig svenska, och jag kan fortfarande komma ihåg idag att när du förlorade, Hugo brukade säga "Det här är din sista chansen". Fan vilken nostalgia trip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iknight:

Holy shit Jag tror jag har spelen fortfarande installerat på min gammal 2005tal dator.
Det var rätt kul faktiskt.
Sen var det nån som också nämnde Hugo spelet. Jag hade en svensk version av spelet, förre jag började ens lära mig svenska, och jag kan fortfarande komma ihåg idag att när du förlorade, Hugo brukade säga "Det här är din sista chansen". Fan vilken nostalgia trip.

Hugo vulkanön hade jag iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

@iknight: Kul att fler än TS och jag känner igen Zapper Visst var det ett kul spel, men eftersom jag hade flingpaketsdemot (tåg-leveln) så blev det snabbt rätt tjatigt.

Sen tycker jag att minnen av gamla spel oftast är roligare än att spela dem. Brukar tröttna rätt snart efter man dragit igång något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaco8:

@Knight2200: Kul att fler än TS och jag känner igen Zapper Visst var det ett kul spel, men eftersom jag hade flingpaketsdemot (tåg-leveln) så blev det snabbt rätt tjatigt.

Sen tycker jag att minnen av gamla spel oftast är roligare än att spela dem. Brukar tröttna rätt snart efter man dragit igång något.

Jag jag har glömt bort men jag tror att min spel var också demo 😂.
Jag har en par spel i minne som jag spelade när jag även ganska ung (som var inte alls länge sen haha) som mina föräldrar hade på familj datoren, tex need for speed underground 2, test drive 5, zapper, Hugo....