Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

@era909: Skulle också rekommendera dig att inte sitta bakom deras CGN (Carrier-grade NAT), bör inte påverka dina hastigheter men kan påverka dina svarstider rejält.

Du kan göra detta via: http://dhcp.bahnhof.se

Det kan teoretiskt sätt påverka tillgänglig bandbredd då fler kör CGNATade anslutningar än publika sessioner. Bahnhofs sätt att spara på IPv4-adresser.

Visa signatur

Nätverkstekniker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thmz:

Jag jobbar på en stor KO jag inte tänker nämna vid namn. Hanteringstiden för att upplysas om och åtgärda ett eventuellt överbelastat nät sänks med ökat antal felanmälningar. Att sitta och vänta på förbättring utan att felanmäla leder inte till någonting. Ett av de största irritationsmoment för en KO och en tjänsteleverantör är missnöjda kunder som inte felanmäler.

Det där har jag verkligen fuil förståelse för.
Men jag förstår även frustationen slutanvändarna upplever när de faktiskt felanmäler och proceduren är så hemskt byråkratiskt långsam så att man blir mörkrädd, men detta genomsyrar ju Sverige som helhet.
Det skulle behövas ett bättre upplägg från start till slut, kunderna behöver känna till att de skall informera och vilken information som de behöver bidra med och "företagen" (alla som har med hanteringen av anslutningen i någon mån att göra) behöver underlätta processen och snabba upp processen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX