Hjälp min dotter tappade dualshock 4 kontrollern I fotbadet

Permalänk
Medlem

Hjälp min dotter tappade dualshock 4 kontrollern I fotbadet

Som rubriken lyder så tappade hon den i for badet.

Fick panik och tog isär och blåste den torr.
Sedan startar den inte så jag köpte nytt batteri för jag tänkte att det kanske var batteriet som gått sönder.
Bytte batteriet och den funkar, men nu när batteriet börjar ta slut så vill den inte ladda. Har plockat isär igen. Tog bort batteriet och satte i usb kabeln och den fungerar med usb och utan batteri.
Så nu undrar jag om någon har någon bra idé vad som kan vara fel, varför vill den inte ladda?

Permalänk
Medlem

För hon tappade den i badet....

(sorry kunde inte motstå)

Permalänk

Vad köpte du för ersättningsbatteri? Var det original?

Vissa produkter är kinkiga om man ersätter ett originalbatteri med ett från 3e part. Jag har läst om att kameror och vissa handhållna konsoller vägrar ladda om inte ett originalbatteri används. I vissa fall har folk fysiskt modifiera batteriet med ett chip som lurar prylen att det är orginal.

Hurvida Dualshock-kontrollen fungerar på det här sättet vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att det var laddnings/batteri kretsen som korslöts. Fotbad brukar innehålla salter mm vilket leder ström bra, så bara torka den lär inte räcka. Man måste nog tvätta av den ordentligt, först med avjonat vatten (med batteriet uttaget då så klart) och sen rengöringsalkohol och låta den torka.

Det sagt, har kortslutning skett nog för att skada ursprungs batteriet, är risken stor något annat gått sönder också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uffevbg:

Som rubriken lyder så tappade hon den i for badet.

Fick panik och tog isär och blåste den torr.
Sedan startar den inte så jag köpte nytt batteri för jag tänkte att det kanske var batteriet som gått sönder.
Bytte batteriet och den funkar, men nu när batteriet börjar ta slut så vill den inte ladda. Har plockat isär igen. Tog bort batteriet och satte i usb kabeln och den fungerar med usb och utan batteri.
Så nu undrar jag om någon har någon bra idé vad som kan vara fel, varför vill den inte ladda?

Har du testat att ladda med det andra uttaget det som sitter på undersidan som brukar användas av laddstationer?