DICE bekräftar Battlefield V – avtäcks den 23 maj

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Spela riktiga spel istället för skräpspel som Battlefield är idag. BF slutade vara bra efter BF 1943 eller 2142.

Rush i Bad Company 2 är ju hur roligt som helst

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

bara i october 2017 bannades 8500 fuskare från battlefield 1 och redan i betan på bf1 fans det hax utav helvete så nej jag överdriver inte det minsta och även den skarpa versionen hade fusk nästan på en gång och även om det blir en rensning så modiferias existerande hack och dom rullar på igen 2 dagar efter någon insats

Dom värsta versionerna när det kommer till hax är alltid dom som går på samma version av spelmotorn som först kommer bf4 sen kör bf1 på samma version och existerande fusk kan i det närmaste flyttas över till nästa spel som tex bf2 som är på samma motor som 2142 som blev helt sönder haxxat då existerande fusk praktiskt taget är överförbara rakt av

Nu kommer det vara att bf4 som ligger på samma version som bf1 som ligger på samma version av spelmotorn som bfv och skulle jag gissa så kommer det finnas zero day fusk som kommer börja spridas och 2v senare är spelet helt broken och dom som syns är inte problemet för dom är oftast korkade och blir bannade snabbt

Dom som ser igenom väggar skjuter igenom väggar och har alla fiender markerade kör teleport hax eller har ändrad skada på vapen eller vad det nu må vara som inte är lika uppenbart är större problem och det är sjukt många som kör fusk i battlefield och då menar jag inte exploits som även existerar utan rena hax

Problemet är väl att ingen egentligen har nån aning om hur utbrett fuskandet är, eller inte är, utom möjligtvis antifusk-utvecklarna på DICE, och de lär ju aldrig berätta något officiellt av flera anledningar.

Jag har själv blivit anklagad ett antal gånger för att fuska men jag vet ju 100% garanterat att jag inte gör det. Samtidigt känner jag igen ett par spelare på BF1-servrarna som jag, efter 20 års erfarenhet av fps-spelande online, är säker kör något hack/wallhack men fortsätter att komma undan med det månad efter månad bara för att de inte får några uppenbara 300-0 varje runda och drar till sig för mycket uppmärksamhet.

För 2 veckor sen var jag på en server där en spelare öppet skröt om att han kunde hacka servern och startade konstanta artillerianfall osv på banor där det inte ens fanns tillgängligt. Så fusk till BF1 är inte bara en myt från dåliga spelare. Men jag tycker ändå att fuskproblemet klingar av över tid då spelarna som är kvar på servrarna efter 1-2 år mer och mer mest är de som är genuint intresserade av spelet. Numera tycker jag inte att jag märker av det så länge jag byter server om jag ibland ser de där spelarna nämnda ovan.

Permalänk
Medlem

Om inte annat så har väl Dice haft de coolaste teaser-trailers någonsin, dun dun dun dun dun dun.

Själv var jag sjukt besviken på BF1, hoppas det blir bättre med denna WW2 är inte helt fel då Dice brukar lyckas med fordon vilket det bör finnas gott om i WW2-miljö.

Premium slutade jag köpa efter BF3, aldrig mer om det inte kommer någon super-REA.

Permalänk
Medlem

Nu skall jag vara lite pessimistisk:
BFV
* WW2 (tråkiga vapen, gadgets, fordon)
* Samma serversystem som BF1 (eller rent av sämre)
* Battleroyalläge (dvs man lägger mindre tid på annat)
* Pay2Win (lootboxes)
* DX11 enbart

Blir antagligen inget köp, men kommer prova den öppna betan och fortsätta med BF4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frux:

Problemet är väl att ingen egentligen har nån aning om hur utbrett fuskandet är, eller inte är, utom möjligtvis antifusk-utvecklarna på DICE, och de lär ju aldrig berätta något officiellt av flera anledningar.

Jag har själv blivit anklagad ett antal gånger för att fuska men jag vet ju 100% garanterat att jag inte gör det. Samtidigt känner jag igen ett par spelare på BF1-servrarna som jag, efter 20 års erfarenhet av fps-spelande online, är säker kör något hack/wallhack men fortsätter att komma undan med det månad efter månad bara för att de inte får några uppenbara 300-0 varje runda och drar till sig för mycket uppmärksamhet.

För 2 veckor sen var jag på en server där en spelare öppet skröt om att han kunde hacka servern och startade konstanta artillerianfall osv på banor där det inte ens fanns tillgängligt. Så fusk till BF1 är inte bara en myt från dåliga spelare. Men jag tycker ändå att fuskproblemet klingar av över tid då spelarna som är kvar på servrarna efter 1-2 år mer och mer mest är de som är genuint intresserade av spelet. Numera tycker jag inte att jag märker av det så länge jag byter server om jag ibland ser de där spelarna nämnda ovan.

Alla som spelat bf ganska mycket har nog blivit bannad från någon server även utan fusk så är nog både svårt och ovilja att släppa sånna upgifter men är ganska uppenbart att det finns gott om fusk till battlefild och jag ha alltid gillat dom och plöjt qanska många tusen timmar sammanlagt utan fusk

Vist kan man hitta bra servrar att spela på men normalt är fuskandet så utbrett att oftast kan man inte köra matcher under ärliga förhållanden och serien har blivit för trasig för jag skulle kunna uppskatta den och det fans fusk i äldre bf men det var inte alls så utspritt som idag

Fuskande kan klinga av elle trappas upp efter en tid vilket är lite lotto men för mig är det ganska orelevant då mitt mål är att bli så bra som möjligt under ärliga förhållanden som inte existerar och förstör det roliga med spelen och blir en anti morot att plöja ner 2000 timmar för att vara en del av grädden i eliten

Sen att det är spel 3 på samma gen kommer utan tvivel skapa enorma problem med fusk och jag tror det kommer bli det trasigaste bf ever för skydden är helt enkelt enkelt inte bra nog och det komner finnas hack redo för dom som inte gör dom själv ganska omgående som sprids som pesten och spelet bundlas säkert med hårdvara så det finns biliga licencer vid e.v ban

Spelskaparna gör i övrigt ett bra spel det tror jag men ser bara hur spelet kommer dra till sig fuskare som flugor till skit och det kommer göra spelet trasigt vilket får mig jävligt anti att köpa det och ändå är jag en av dom som köpt ny dator med senaste bf för en bra upplevelse vid tidigare släpp

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Installerade BF4 efter att ha haft ett avbrott på nåt år eller så. Avinstallerade eländet efter 20 min. Bara en massa random muppar som sprang överallt. Förstår inte hur jag kunnat spela det där. Noll team work på alla vis

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av glad_katt:

Har också 1 000 / 1 000 och en fet maskin. Upplever absolut inte det laggar. Visst, lite barnsjukdomar är det alltid i början av ett nytt lir, men det har alltid löst sig efter ett tag. För varje ny version av spelet blir det bättre uppstartsperiod också, syftar primärt på BF 4 --> BF 1.

jag får ofta den gula cirkeln i kanten som varnar för att servern tappar frames/tid-sync

// LZ

Permalänk

Så jävla trött på spel från andra och första världskriget så jävla tråkiga och värdelösa vapen. Hoppas det blir nutid.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

BATTLEFIELD V: A DIGUSTING APPROACH | POLITICAL IMPLANT

Permalänk
Medlem

Jag har tappat respekten för DICE och EA sen Battlefield 4.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Installerade BF4 efter att ha haft ett avbrott på nåt år eller så. Avinstallerade eländet efter 20 min. Bara en massa random muppar som sprang överallt. Förstår inte hur jag kunnat spela det där. Noll team work på alla vis

Håller mig till Red Orchestra och väntar ivrigt på Post Scriptum, som tyvärr blev försenat nu. skulle släppas denna månaden men de ska fixa buggar, så i alla fall under Juni

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP