Köpråd tangentbord, mus och headset. Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Köpråd tangentbord, mus och headset. Tacksam för hjälp!

Hej, jag skulle behöva lite hjälp med att välja mus, tangentbord och hörlurar. Jag spelar mycket Osu! och Fortnite och jag spelar lite "äventyrsspel" som t.ex. Bioshock 1-3, Portal och Destiny 2.

Har 2 hem. I det ena har jag Corsair K70 rapidfire, Steelseries rival 310 och Razer kraken 7.1 chroma. Jag är nöjd med allt, det enda är väl att mina kompisar som jag spelar Fortnite med säger att jag behöver skaffa ett nytt headset eftersom att jag aldrig hör när fienderna kommer eller vart de kommer ifrån. Så mina kompisar skriker hela tiden BAKOM, FRAMFÖR NEJ INTE DEN FRAMFÖR ANDRA FRAMFÖR osv.

MvH Wrk

Permalänk
Medlem

Har du testat andra inställningar av dina hörlurar? Testa med eller utan surround och se om du upplever någon skillnad, testa även någon annan EQ som kanske framhäver steg bättre. Utrustningen du har i dagsläget skall utan tvekan fungera.

Men för att faktiskt ge dig förslag så kan jag rekommendera möss från ZOWIE, testa vilken som känns bäst i handen. (EC, FK & ZA serierna).
Tangentbord är en hel djungel, hitta en typ av brytare som känns bra att skriva på och välj sedan ett tangentbord utefter detta och om du vill ha med eller utan RGB & bakgrundsbelysning.
Hörlurar skulle jag rekommendera Sennheiser, bra kvalitet och rätt så okej mikrofon för användningsområdet.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan bara rekommendera HyperX för hörlurar, fick ett par HyperX Cloud Flight som jag älskar, dock är mikrofonen väldigt kass för den prisklassen men har du en Blu Yeti eller något liknande från förr så är det inga problem. Har haft en HyperX Cloud II tidigare som även var väldigt bra för det priset jag gav den för - cirka 599kr.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Köp ett par hörlurar och en extern mick istället. Överlägset på exakt alla plan, pris inkluderat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Köp ett par hörlurar och en extern mick istället. Överlägset på exakt alla plan, pris inkluderat.

Skickades från m.sweclockers.com

@Jackbob
@TheBodyLotion
Tack!

Permalänk
Medlem

HyperX

Skrivet av TheBodyLotion:

Kan bara rekommendera HyperX för hörlurar, fick ett par HyperX Cloud Flight som jag älskar, dock är mikrofonen väldigt kass för den prisklassen men har du en Blu Yeti eller något liknande från förr så är det inga problem. Har haft en HyperX Cloud II tidigare som även var väldigt bra för det priset jag gav den för - cirka 599kr.

Tjabba,

Haft mina HyperX Cloud Alpha i ett år nu. Dom fungerar verkligen perfekt! ligger på 700-800kr och dom levererar det du söker!

Permalänk

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-headset/SSSIB...

Där har du hörlurar för 1500 som kostar 3000+ på andra ställen. Rekommenderar starkt!

Skickades från m.sweclockers.com