Sony WH-1000XM2 firmware uppdatering

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Sony WH-1000XM2 firmware uppdatering

Det har släppts en firmwareuppdatering v2.0 till Sony WH-1000XM2. Den gör inget för ljudet, men uppdaterar stödet för Google Assistant och lägger till för mig okända andra funktionsuppdateringar. Den ska gå att installera via appen som finns, men jag har inte fått uppdatering själv.

Citat:

Benefits and improvements

* Optimises the headphones for Google Assistant
* Other function improvements

https://www.androidpolice.com/2018/05/17/sony-brings-google-a...

https://www.sony.com.au/electronics/support/wireless-headphon...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Mar 2003

Jag fick reklam om ver 2.0 men mina är 1.0.5
Hur uppdaterar jag dem?

Historia CPU
Intel,Intel,Intel,Intel,Intel,AMD,AMD,AMD,AMD,AMD,Intel,AMD,Intel,Intel,Intel,AMD,Intel,Intel,Intel,Intel,AMD,Intel,AMD
Historia GPU
3dfx,3dfx,3dfx,Matrox,Nvidia,ATI,ATI,Nvidia,ATI,ATI,ATI,ATI,Nvidia,ATI,ATI,Nvidia,Nvidia,ATI,ATI,Nvidia,ATI,Intel,Nvidia

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av lasseTM:

Jag fick reklam om ver 2.0 men mina är 1.0.5
Hur uppdaterar jag dem?

Enligt Sonys sida ska det komma en gul bar längst ner när uppdateringen är tillgänglig. Den har inte gjort det hos mig, och verkar inte gå att "tvinga" den uppdatera utan det är i Sonys händer. Antagligen gör de så att den distribueras lite olika snabbt beroende på land.

Typ så här

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Mar 2003

Står detta nu på Sonys hemsida:

IMPORTANT:
We apologize for the inconvenience, but the release of this software update has been delayed.We are working on the issue and will release the update as soon as possible. (Added on 18-5-2018)

Historia CPU
Intel,Intel,Intel,Intel,Intel,AMD,AMD,AMD,AMD,AMD,Intel,AMD,Intel,Intel,Intel,AMD,Intel,Intel,Intel,Intel,AMD,Intel,AMD
Historia GPU
3dfx,3dfx,3dfx,Matrox,Nvidia,ATI,ATI,Nvidia,ATI,ATI,ATI,ATI,Nvidia,ATI,ATI,Nvidia,Nvidia,ATI,ATI,Nvidia,ATI,Intel,Nvidia

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av lasseTM:

Står detta nu på Sonys hemsida:

IMPORTANT:
We apologize for the inconvenience, but the release of this software update has been delayed.We are working on the issue and will release the update as soon as possible. (Added on 18-5-2018)

Tack för info. De kanske hittade nån bugg i sista minuten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
台北市中正區
Registrerad
Aug 2008

Jag är mer sugen på info om "other function improvements." Ser redan ut som en tönt med gigantiska hörlurar, tänker inte gå runt och prata med min telefon också.

Ibland dricker jag whisky och resterande tid säljer jag cykelkomponenter i kolfiber.

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Mar 2003

Jag hoppas att de fixar så man får stereo ljud när man kopplar dem till datorn och använder mic. Idag låter det bra när jag bara lyssnar på musik men när datorn vill snvända micen också så slår den om till headset och allt lpter skit

Historia CPU
Historia GPU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av lasseTM:

Jag hoppas att de fixar så man får stereo ljud när man kopplar dem till datorn och använder mic. Idag låter det bra när jag bara lyssnar på musik men när datorn vill snvända micen också så slår den om till headset och allt lpter skit

Hur byter du (även ni andra) enklast mellan olika enheter?
Någon på Reddit hävdade att han kunde koppla två enheter till sina Sony 100xm2. Jag lyckas inte.

Så om ni vill hoppa mellan t ex. mobiltelefon och sedan PC/jobbmobil/surfplatta - hur gör ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Mar 2003

@Swe.Stars: Jag kan ju inte vara kopplad till flera enheter samtidigt och växla men min telefon kopplar upp automatiskt till dem när jag drar igång dem och stänger jag av blåtand på min telefon och startar hörlurarna så kopplar min dator automatiskt upp mot dem.

Man kan ju ha flera enheter dom kopplar upp mot utan att behhöva söka efter blåtand mellan varven men jag vet inte om det går att köra flera enheter på samma gång.

När jag växlar stänger jag bara av bt på min telefon tex och startar om lurarna så kopplar dem upp mot datorn.

Historia CPU
Historia GPU