Dovt ljud i högtalare, men bra i hörlurar?

Permalänk
Medlem

Dovt ljud i högtalare, men bra i hörlurar?

Hej Sweclockare!
Har fått ett problem. När jag kom hem från kneget och skulle dra på musik så lät det lågt och väldigt dovt (Alltså ingen liten skillnad). Testade hörlurar och där va det bra👍. Uppdaterade drivrutiner från realtech och msi (msi z170A krait gaming), och även kollade windows uppdates.

Kollade sedan inställningar som Nahimic osv men inget ändrat.
Frågan är nu, har mina Edifier R1600 TIII gett upp efter bara nått år eller finns det något annat som kan orsaka detta problem?
Ljudet är bra i hörlurar både i fram och kopplat till I/O-panelen. Tycker att högtalarna som ej spelats på mer än 25-40 av volymen borde hålla. Kan de va senaste windovs uppdateringen?

Kanske nån haft liknande problem?

Mvh
Gorham

Edit* fick höra av frugan i efterhand ( 4 sec sen typ ) att minstingen hamrade på keyborden och "nån" ruta dök medans de lyssnade på youtube...det var tydligen sista gången det funkade bra. Nu tänker jag snabbkommado....

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Kanske du har "profiler" med ljudinställningar och ditt barn råkade byta till en annan profil med snabbkommando?
Är ljudet fel från samtliga källor? Spotify youtube etc