Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2018

Elgato hd60 + laptop

Tja tänkte prova streama från laptopen med hjälp av elgatos hd60 capturecard.
Men måste jag spegla bilden till en extern skärm och spela på den eller har jag totalt missförstått detta?
Alltså hdmi -> elgato -> extern skärm

Finns det nåhon lösning för att streama laptopens skärm?

Jag har testat köra genom streamlabs men då jag väljer gamecapture -> elgato och ska in på inställningar så blir den externa skärmen svart och menyn visas endast 1 sek innan den stänger ner utan felkod osv.
Har nvidias nyaste drivrutiner och även visualbasic 2017 (som rekomenderas på elgatos hemsida)

Min laptop
https://www.inet.se/produkt/1961187/asus-rog-strix-gl702vm-17...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

Elgato boxarna är ofta inte HDMI certade utan kräver att an har en skärm inkopplad som den "lånar" hdmi cert signalen från.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2018
Skrivet av Rouge of Darkness:

Elgato boxarna är ofta inte HDMI certade utan kräver att an har en skärm inkopplad som den "lånar" hdmi cert signalen från.

Förlåt för min okunskap men så detta betyder med andra ord att den är omöjligt att streama från laptopens skärm utan att spegla den? :/

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av Jonnywobbler:

Förlåt för min okunskap men så detta betyder med andra ord att den är omöjligt att streama från laptopens skärm utan att spegla den? :/

Skickades från m.sweclockers.com

troligen ja.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen