Vad hade du gjort med 208 miljoner?

Permalänk
Medlem

jag hade köpt alla spel som finns på Steam.

Permalänk
Medlem

jag hade för det första sagt åt mina föräldrar att gå i pension och sett till så att dom hade det gött på ålderns höst, en fin stuga nånstans i sverige för sommarmånaderna samt ett utomlandsboende för vintern. Min sambo drömmer om att öppna barnhem på Fiji efter en volontärresa dit så vi hade troligen bosatt oss där och så hade jag finansierat hennes dröm. Jag hade fördrivit tiden med att typ erbjuda fisketurer/naturupplevelser för turister. Givetvis hade jag även delat med övrig familj. En större del hade gått in i aktier för att trygga en stabil framtida inkomst, samt en viss del till forskning/välgörenhet.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

"upp till 0.03 basbelopp".
Vad som diskuteras här kommer staten att ta för sig av rejält.
Och inte nog med det du får skatta på all kapitalvinst (a.k.a. ränta) varje år.

Så först på listan blir ju att fly Sverige till något skatteparadis.

Det avser tävlingsvinsters värde. Lotto är ett lotteri och det är slumpen som avgör om du vunnit och således är det skattefritt.
Kan medge att en bättre länk hade varit
https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2018....
Samt att det är lite underhållande att svenska spels söktjänst inte ger några resultat när man söker på ”vinstskatt”...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sagt upp mig, flyttat till större, köpt en Tesla Model S (en var till mig och min partner).
Fixat städtjänst och även fixa prenumeration på färdiga matlådor till hela familjen.

Sen är jag nöjd Börja resa när barnen är större, de vill inte åka utomlands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

jag hade köpt alla spel som finns på Steam.

Cirka 7481 spel.

$92064.87 utan rabatt

$91298.07 med rabatt

Vad ska du göra med resten av pengarna?

Köpa allt på steam

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd

Jag skulle nog starta upp lite företag som en bank där man kan låna ut pengar så att man ökar pengar.

Köpa upp massa mark och bygga upp en liten stad.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Cirka 7481 spel.

$92064.87 utan rabatt

$91298.07 med rabatt

Vad ska du göra med resten av pengarna?

Köpa allt på steam

Fyllt ett badkar med hundralappar och badat.

Permalänk
Medlem

Slutat jobba, köpt mig en elbil(Tesla) samt lite musik prylar jag vill ha.
Sedan vet jag inte men det löser man säkert när man har pengarna.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Lite kul att så många skulle börja "jobba med pengarna" för att tjäna mer. Jag förstår det helt på ett sätt men samtidigt så är jag kluven...

Man kan ju alltid köpa sig sitt drömjobb.
Ex starta ett race-stall.

Köpa sig en plats i Formel2 och sedan någon säsong i f1 är nog inte helt omöjligt för 200mille

Men hade skaffat ett stort hus, några (fler) bilar samt startat ett race-team inom en lämplig serie. Resten av pengarna kan man leva av. Jag skulle nog försöka placera pengarna på något annat än nollräntekonton men samtidigt skulle jag nog inte jaga maximalnavkastning. Meningen är ju att man bara ska försöka ha så få "måsten" som möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle skapa en crownfunding. Målet att skicka ut en liten fjärrstyrd robot och 3D skrivare till mars. Sen använda roboten till att bygga saker på mars. Små växthus med gröna växter. Samt bygga byggnader etc. skulle ta tid dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Fyllt ett badkar med hundralappar och badat.

Nä fifan va gross. Är ju som att ha 100k smutsiga fingrar överallt. Fast visst, lite hepatit e väl najs när man blivit snuskrik...

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarion:

Nä fifan va gross. Är ju som att ha 100k smutsiga fingrar överallt. Fast visst, lite hepatit e väl najs när man blivit snuskrik...

Har man 208 millar på kontot är man nog att betrakta som en viktig kund och jag kan helt säkert kräva nya sedlar.

Permalänk
Medlem

Jag hade gått in på McDonalds och bett expediten att fixa mig en Whopper!

Permalänk
Medlem

@eucalyptus:

Gillade din plan
Är du inte rädd för att upkeep och underhåll på dessa lyxfastigheter i så många länder samt personalkostnaderna som krävs för att alltid se till att fastigheterna är "redo" för dig när du kommer skulle bli ganska så stora och äta upp mycket av ditt kapital över tid?

Det är ju så många stora kändisar blivit utblottade, de köpte sig massa fastigheter och sen tickar det ut mer än det tickar in tillslut. (Det och en massa andra dåliga affärsbeslut förstås)

Din plan var bäst dock!
Mvh

Permalänk
Medlem

Crypto och ett rep för hela beloppet.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Flyttat till ett land som är värd att få mina skattepengar, eller bott kvar och skatteplanerat så att ingenting kommer till nytta här.

Investerat i en jurist och media/pr firma som probono driver frågor mot stat, landsting för att hjälpa dom som hamnar mellan stolarna och driver förändring.

Någon form av crowdfunding, uppstarts osv antagligen utomlands. Byggt en ubåt och gjort en världsomsegling under havet, men ingen styckning inblandat.

Skänkt massvis med pengar till det jag anser är viktigt

Permalänk

Byggt en bunker till mig själv, byggt ett eller flera hus åt familjen och bara levt livet i skogen en bit från någon storstad men ändå rimligt avstånd ~1 timme med bil.

Skrivet av n3crosis:

Sagt upp mig, flyttat till större, köpt en Tesla Model S (en var till mig och min partner).
Fixat städtjänst och även fixa prenumeration på färdiga matlådor till hela familjen.

Sen är jag nöjd Börja resa när barnen är större, de vill inte åka utomlands.

Städtjänst om du har 208 mille.. det har man råd med på en vanlig månadslön...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Flyttat till ett land som är värd att få mina skattepengar, eller bott kvar och skatteplanerat så att ingenting kommer till nytta här.

Till vilken nytta? xD När du väl fått din skattefria vinst så hade du ändå inte haft särskilt mycket mer skatt att betala. Bortsett från moms exc. Fast 25% moms är väl typ världsstandard

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Slutat jobba och skaffat en egen skärgårdsö och bli livsnjutare för första gången + ta hand om många hemlösa djur (katter, hundar)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Ingen skatt på lotto.

Man kan ju undra hur dom tänkte där... Slit smart/hårt som f-n och tillför till samhället och du ska skatta 50%... men inte om du köper en tur lott och håvar in sjuka pengar. Spelträsk-morot?

OnT: Slutat jobba och kanske startat en välgörenhetsfond.

Permalänk
Medlem

Det är väl skatt på alla spel? Vad jag vet så skattas väl pengarna innan dom lämnas ut från svenska spel?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Lämnat Sverige så fort jag kunnat.

Permalänk
Medlem

En fråga bara till er som säger "Lämna Sverige." Vart skulle ni flytta? Håller med att Sverige inte är perfekt men Sverige är Sverige och det är ett fint land på många sätt.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk

Om man lägger 100 miljoner riksdaler i bitcoins tror jag man får större utdelning än någon stockholmkapitalists fonder. Sen kan man växa sina tillgångar snabbt och köpa dyra hus om man nu vill eller köpa fina bilar, mycket pengar.

Efter man har en större summa pengar kan man väl köpa en ny fin dator också med ett bra modermodem, minnesmoduler, fint envidia graffe och AeMDe prolle.

Permalänk
Medlem

Börjat käka på McDonald´s varje dag...

Skämt å sido, så skulle jag nog köpt mig en egen ö så man slipper alla störiga grannar.. byggt ett funktionellt bra hus och dragit fiber dit. Sedan bara njutit resten av mitt liv.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av n3crosis:

Fixat städtjänst

Tänkte inte på detta! Absolut städtjänst alla dagar i veckan!

Permalänk
Medlem

Köpt tomt nära vatten, byggt hus. Köpt skoter (summit x 850), bil (rs6), ny dator, nya skidor och Sennheiser orpheus.
Sagt upp mig från jobbet såklart. Skaffat PT för att skynda på träningen lite.

Sen bara chilla och försöka bränna alla pengar innan jag dör.

Skrivet av Nätälskare:

Hade definitivt köpt hus inte bara till mig utan även till mina föräldrar som alltid önskat ha egen villa, utan att vara dum dvs, räcker att lägga 10 miljoner på ett hus det behöver inte vara ett slott. Jobba skulle jag nog fortfarande göra fast kanske 2-3 dagar i veckan eller något, kanske starta en firma vid sidan om för skojs skull och se vart det leder. Och i sann SweClockers-anda givetvis skulle det spenderas en hel del på det senaste i allting som har med spel att göra.

Vafan för hus ska du ha för 10mille som inte är ett slott?
Tänker när t.ex detta kostar 4 mille, https://www.hemnet.se/bostad/villa-9rum-grytnas-kalix-kalix-k...

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Till vilken nytta? xD När du väl fått din skattefria vinst så hade du ändå inte haft särskilt mycket mer skatt att betala. Bortsett från moms exc. Fast 25% moms är väl typ världsstandard

Taxfree och någon form av importfritt, kanske skåne kan bli internationellt vatten å en tunnel till mexico för att slippa tullen. Helt okej med moms i mexico om dom nu har det

Permalänk
Medlem

Hade renoverat upp kåken, köpt en ny bil samt byggt nya datorer åt ungarna. Sen hade jag börjat planera för hur jag skulle kunna hjälpa andra. Kanske startat något vattenprojekt i Afrika eller startat upp skolor osv. hade varit väldigt tillfredställande att få känna att man kan hjälpa andra tror jag.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Köpt 6 933 333 Triss-lotter