Tredjepart Start mappar förlorar dold suffix vid uppdateringar

Permalänk
Inaktiv

Tredjepart Start mappar förlorar dold suffix vid uppdateringar

Hej bullen!

Det är inte lätt att få till en beskrivande rubrik som inte är en halv uppsats lång ibland, så jag försöker dra en icke TL;DR version här.
Jag kör Start10 som ger tillbaka den gamla start menyn. Jag har satt dold suffixet på Windows mapparna som dyker upp i Start menyn som t.ex. administrationsverktyg och liknande. Jag vill bara ha mappar ifrån program jag själv har installerat.

Dessvärre verkar det som att dessa mappar som jag aktivt har dolt, blir synliga igen vid varje windows uppdatering som installeras. Det är snabbt åtgärdat men jag vill gärna kunna göra dom dolda och sedan glömma bort dom. Jag har OCD på att det ska vara rent och prydligt, och det här gnager lite (Lite = Överdjävligt ordentligt).

Finns det något sätt att sätta mapparna som dolda utan att det återställs vid nästa uppdatering?

Obs!
Jag har ställt frågan förut, och fått förslaget att testa annan Startmeny program men det är samma visa. Alla verkar lite av det här bekymret. Kör för närvarande 1609 LTSB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon255588:

Finns det något sätt att sätta mapparna som dolda utan att det återställs vid nästa uppdatering?

Nej, då dessa mappar/genvägar återställs vid uppdatering.

Har själva liknande problem, dock så har jag inte dem dolda utan jag har alla i en och samma mapp, för att på det viset endast ha en mapp med dessa genvägar.

Du kanske vet det redan, men nämner det ändå.
Vissa av dessa mappar/genvägar ligger här:
C:\Users\*Username*\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Belzader:

Nej, då dessa mappar/genvägar återställs vid uppdatering.

Har själva liknande problem, dock så har jag inte dem dolda utan jag har alla i en och samma mapp, för att på det viset endast ha en mapp med dessa genvägar.

Du kanske vet det redan, men nämner det ändå.
Vissa av dessa mappar/genvägar ligger här:
C:\Users\*Username*\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\

Ja det är mapparna för användarspecifika genvägar / mappar, och mappen för alla användare.
Kort sagt är det sk*t. Ytterligare en anledning att ogilla MS.