Billigast på småelektronik?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015

Billigast på småelektronik?

Jag har handlat småelektronik, arduinoprylar etc från flera olika ställen. Men nu på sistone har det ofta blivit på kjell trots att det är dyrt och inte så välsorterat. Jag har beställt grejer från kina någon gång (minns ej om det var ebay eller aliexpress) men jag åkte då på ganska rejäl importavgift så blev inte så jätteprisvärt i slutändan. Nu är jag sugen på att lägga en rätt stor beställning, men jag är inte riktigt säker på vartifrån jag bör beställa.

Vart köper ni era grejer? Vad är egentligen billigast? Tacksam för tips.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Här har jag köpt lite prylar. Kan ej säga om dom är billiga. Kolla själv.
https://www.electrokit.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009

Beror ju lite på vad du ska köpa.. Vet inte hur mycket arduinospecifikt som finns men Elfa, Farnell, TME, Digikey, Mouser borde vara ordentligt mycket bättre för standardkomponenter.

Corsair 250D || i5 4690K || MSI Z97I Gaming ACK || MSI GTX 980Ti Gaming 6G || 16GB Crucial Ballistix RAM || Samsung 850 Evo 250GB || EVGA Supernova G2 750W
BenQ XL2411Z|BenQ GW2250H|Dell U2311H
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellansverige
Registrerad
Mar 2005

Jag brukar handla sådant på Conrad, där finns också mycket standardkomponenter till bra priset, handlar du för 600 spänn får du också gratis frakt.

Hemsidan kan dock vara lite jobbig, rekommenderar att du söker och använder filtren till vänster för att hitta det du ska ha.

Här gillar folk att skriva vad deras datorer innehåller. Det gillar inte jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Klippan
Registrerad
Mar 2004

Jag köper mycket från microkit.se, de gör det enkelt att handla från stora leverantörer för privatpersoner.