Razer Blade får större skärm och lansering på svenska marknaden

Permalänk
Melding Plague

Razer Blade får större skärm och lansering på svenska marknaden

Den tidigare 14 tum stora bärbara speldatorn Razer Blade tar steget upp till 15.6 tum, får uppdaterad design och komponenter och når den svenska marknaden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Cool dator med intressanta features men ändå jävligt saftigt pris för en dator med såpass klent grafikkort (1060).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Absolut fina datorer men dom priserna...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Inet verkar få in dem så de som vill spendera de pengarna kan nu köpa dem enkelt i Sverige.
Förhoppningsvis har de förbättrat tangentbordsskyddet som var bland det värsta jag sett samt att deras MOSFETs inte längre dör, i så fall är det en rätt bra dator...bortsett prislappen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Mocka: Absolut, om man kikar på en motsvarande bärbar dator från Asus eller MSI kostar de i regel några tusenlappar mindre, men de är å andra sidan inte lika moderna och vassa på insidan (inga M.2-SSD:s exempelvis) och Razers design och konstruktion är helt klart nivån över vad du får där (OBS: ska förtydliga att Asus- och MSI-konfigurationerna jag tänker på är äldre och det kan också vara en anledning till att de inte har lika vassa konfigurationsalternativ).

Jag var imponerad när jag fick klämma och känna på den, chassit är stilsäkert och gediget, musplattan är ovanligt följsam och tangentbordet skönt att skriva på. Razer menar själva att deras kylarlösning är betydligt bättre än konkurrensen, vilket ska ge stabila och längre boost-hastigheter på processorn, men det hade jag inte möjlighet att utvärdera under min stund med datorn. Men priset för bärbara premiumdatorer har ju överlag tagit ett rejält steg upp de senaste åren, gäller även ultrabook-marknaden där modellerna ofta startar vid hissnande prisnivåer.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@infigo: Det stämmer det, Razer missade att informera oss om att Inet och Webhallen ska sälja datorerna här, har uppdaterat nyheten med informationen.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Tror att alla som tittar på de här med en renodlad spelparfym på har missförstått det. Visst, Razer är ett spelprylföretag men sett till hur de väljer att utforma de här datorerna får man nog snarare placera dem i kategorin lyxbyggen. Tänk Macbook Pro med bra grafikkort och Windows (eller vad du nu kör), typ.

Jag som jobbar på min dator och vill riva av ett par rundor spel mellan varven skulle absolut inte dra mig för en 23,000krsmaskin även om den har ett 1060 och en 1080p-skärm så länge allt fysiskt är absolut topp. Asus med deras olika äventyr i thin and light-landet är typ laptops version av klamydiapoolen på Cypern. Att slippa allt sånt skit är LÄTT värt 6-7000kr till för mig OM kvaliten verkligen motiverar prislappen. Det enda jag inte fattar är varför de envisas med de gröna jävla USB-uttagen, jag hatar att de får det att framstå som något positivt.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Är bra sugen men ryggar ifrån lite angående priset på dessa. 32K är rätt köttigt för en laptop

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skärmen verkar sakna gsync? Varför? Besvikelse i läsningen bland i övrigt trevliga specifikationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elitist:

Skärmen verkar sakna gsync? Varför? Besvikelse i läsningen bland i övrigt trevliga specifikationer.

För att kunna ha stöd för Optimus så att batteriet inte drainar efter en timme.

Btw, varför har inte en premium laptop för 22k anno 2018 fingeravtrycksläsare/Windows Hello? Vore trevligt om dom kunde släppa en diskret gunmetal grey version också utan det spygröna, som med Blade Stealth.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska jag lägga 22k på en bärbar speldator inte fasiken blir jag nöjd med ett 1060..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Ska jag lägga 22k på en bärbar speldator inte fasiken blir jag nöjd med ett 1060..

Det är ju svindyrt men det verkar tyvär som de olika tillverkare som släpper nya grejor nu med dom här speccsen ligger väldigt lika i pris (alltså ~2kg, 6core cpu och 144hz ips skärm). Så inte bara razer som kör sina vanliga "överpriser".

Så typ Gigabyte Aero 15x, MSI GS65 och den här Blade 15 landar alla kring 22k för 1060 versionen och 27k för 1070
Verkar komma någon snarlik Clevo också men den ser ut att gå på typ samma om man inte börjar snåla på minne och windows osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Ska jag lägga 22k på en bärbar speldator inte fasiken blir jag nöjd med ett 1060..

Nej, självklart ska vi kräva en ännu tunnare dator med minst 1080Ti i SLI som dessutom är ljudlös och kostar hälften så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nej, självklart ska vi kräva en ännu tunnare dator med minst 1080Ti i SLI som dessutom är ljudlös och kostar hälften så mycket

Sluta fjanta dig, sa ingenting om det du nämnde inte heller kritiserade jag Razer, utan menade bara att det är lite grafikprestanda för pengen vilket är mer kryptominers fel än Razer. Blade datorerna är riktigt fina laptops f.ö

Permalänk
Medlem

Hur är det med Razors support, service osv i Sverige? Gissar att den är rätt obefintlig, dvs att köpa detta som typ en företagsdator man är beroende av känns som ett vågspel, även för en småföretagare. Man kan ha sina synpunkter på Dell, HP osv men dom har iaf snabb support på plats om det skiter sig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hur är det med Razors support, service osv i Sverige? Gissar att den är rätt obefintlig, dvs att köpa detta som typ en företagsdator man är beroende av känns som ett vågspel, även för en småföretagare. Man kan ha sina synpunkter på Dell, HP osv men dom har iaf snabb support på plats om det skiter sig...

Det är väl som vanligt. Även om du köper från inet eller webbhallen så kommer de skicka iväg den och vara borta i x antal veckor. Det ju därför segmentet med arbetsdatorer existerar, där det finns krav från kunder att de inte ska sitta utan dator. Det är ju inte lika roliga datorer på vissa saker (t.ex. inga GTX grafikkretsar och ofta rätt dyra) men ska man arbeta med det så fungerar inte konsumentskräp, själv hade jag inte chansat om jag hade valt arbetsdator.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

@infigo: Jo, det är väl det som är problemet med lite mer "exotiska" märken. Om det väl skiter sig något som kräver reservdelar och liknande är det rätt jobbigt att behöva genomgå en osäker väntan...

Permalänk
Medlem

Nu finns de iaf att köpa på Razers Onlineshop

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när 4k alternativet kommer ut i Sverige? tycker den värkar som en bra pc motsvarighet till mac book pro