Bakre ljudport slutat fungera

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2018

Bakre ljudport slutat fungera

Hej!

Idag uppdaterades windows 10 och nu fungerar inte längre min bakre ljudport. Högtalarna fungerar när jag kopplar in dem i porten som sitter fram/ovanpå min chassi så det är inte fel på högtalarna. Någon som vet vad det kan vara för fel?

Det ska tilläggas att jag är rätt kass på datorer så det kan vara en simpel lösning som jag har missat. Tacksam för svar!

Väl mött,
Kristian

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003

Hej Kristian!

Jag skulle tipsa dig om att koppla in där bak igen, högerklicka på ljudikonen, välja uppspelningsenheter, och byta där till bakre panelen. Troligtvis löser det problemet.

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2018

@MoNkeY-05: Hej! Tack för ditt svar. De alternativ jag har är:
-Öppna volymkontrollen
-Öppna ljudinställningar
-Spatialljud(av)
-Ljud
-Felsök ljudproblem

Var hittar jag uppspelningsenheter?

Är jag rätt här? http://piclair.com/kd6ks

Väl mött,
Kristian

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003
Skrivet av Fenrisvargen:

@MoNkeY-05: Hej! Tack för ditt svar. De alternativ jag har är:
-Öppna volymkontrollen
-Öppna ljudinställningar
-Spatialljud(av)
-Ljud
-Felsök ljudproblem

Var hittar jag uppspelningsenheter?

Är jag rätt här? http://piclair.com/kd6ks

Väl mött,
Kristian

Hej,

Där är du helt rätt ute! Finns det några andra alternativ som du KAN välja, kanske om du scrollar upp där?
Det är där du väljer vart datorn ska putta ut ljudet. Fick känslan av att det kan ha varit fel val där.

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2011

har ju varit en del skriverier om folk som haft problem efter win10 update, de flesta verka ha löst det med att antingen ominstallera drivrutinen, eller uppdatera till en nyare version.

Friskt kopplat, Hälften brunnet

ASUS STRIX 980 GTX | Asus P8Z68 Deluxe-Gen 3 | Intel Core i7 3770K | 32 GB Crucial Ballistix DDR3 1600MHz CL9 (4 x 8GB) | Noctua NH-D15 | samsung 850 Pro SSD 120gb | Fractal Define R5 | Seasonic Force 80+ Gold 750W | Logitech G910 Orion Spark | Steelseries Rival 710 |