Forumdelen sponsras av

Gamepsychics.com - Spelstatistik, - Ge förslag och synpunkter på förbättringar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2015

Gamepsychics.com - Spelstatistik, - Ge förslag och synpunkter på förbättringar

Hej!

Gjorde ett hobbyprojekt för några år sedan där man kan ställa lag i fotboll mot varandra.
Detta var då i Java och för att få in statistiken så var man tvungen att mata in textfiler och dylikt.

Hur som helst så hade jag alltid en plan att bygga om detta till en webbapplikation och nu är det gjort.
Jag har satsat mycket på funktionaliteten och just nu så har det inte lagts mycket energi på att styla webbsidan utan att allt ska fungera.

Kända saker som jag märkt finns kvar att göra.
1. Skallning av element sker inte korrekt speciellt på mobil där width av dropdowns blir små.
2. Finns minimal style på divarna som håller datan.[u]
3. Ska ta bort alerten som laddas in på onload (Irriterade) # Fixat
4. Korrigera stylen på navbar och donate knapp (Paypal)
5. Inladdning av lagens ikoner blir ibland 404 beroende på vilket lag.
6. Vissa ligor ger felmeddelanden i konsolen men verkar ladda in ändå.
7. finns inte möjlighet att välja olika lag från olika ligor då byte av liga rensar vald data.
8. Byta ut texter från tex hej_du till "hej du".
9. Språkstöd
10. Möjligtvis lägga till annonser
11. Main page för gamepsychics med val för fotboll eller hockey.

Just nu finns det funktionalitet för att ställa fotbollslag mot varandra.
Snart kommer det att finnas möjlighet att göra det samma på hockey med data från SHL.

In och kika - > Sida

Rapportera gärna buggar och annan dylikt.
Ge gärna feedback!

Mvh David

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 32gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Fattar inte. Jag kan välja X ligor där jag ser statistik, kan också välja två / flera (?) lag. Ser fortfarande bara statistiken - vad skall hända?

i5 3570k @4.6ghz (Noctua NH-D15) || Kingston HyperX FURY 16GB
Z77 Extreme 4 || EVGA GTX 970 ACX 2.0+ SSC (Arctic Accelero Xtreme IV)
Fractal Design Define S (4x BioniX F140mm) || Corsair HX520
850 Evo 250 + Crucial M500 240 || BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av frong:

Fattar inte. Jag kan välja X ligor där jag ser statistik, kan också välja två / flera (?) lag. Ser fortfarande bara statistiken - vad skall hända?

Tja! Om du väljer X liga så ser du alla lags statistik som spelar i den ligan.
Om du vill ställa lag A mot lag B så väljer du detta i dropdownen och då ser du bara statistiken för dem valda lagen. Alltså lag A och lag B.

Mvh David

Skickades från m.sweclockers.com

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 32gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av TheNewsV2:

Tja! Om du väljer X liga så ser du alla lags statistik som spelar i den ligan.
Om du vill ställa lag A mot lag B så väljer du detta i dropdownen och då ser du bara statistiken för dem valda lagen. Alltså lag A och lag B.

Mvh David

Då fungerar det inte, ingenting händer när jag väljer jag i dropdown.

i5 3570k @4.6ghz (Noctua NH-D15) || Kingston HyperX FURY 16GB
Z77 Extreme 4 || EVGA GTX 970 ACX 2.0+ SSC (Arctic Accelero Xtreme IV)
Fractal Design Define S (4x BioniX F140mm) || Corsair HX520
850 Evo 250 + Crucial M500 240 || BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av frong:

Då fungerar det inte, ingenting händer när jag väljer jag i dropdown.

Lustigt, vad kör du för webbläsare?

Edit btw prova att rensa cashen på webbläsaren. Jag uppdaterade nämligen javascriptet några min efter jag skapade tråden. Är ju möjligt att du gick in då och att webbläsaren har cashat utan script

Mvh David

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004
  • Det är inte helnice att det står till exempel Goals_Against, Made_Goals och så vidare. Ta bort understrecken och ha istället Goals against, Made goals, Goals against home och så vidare.

• Loggan för bland annat Sochaux FC och Exeter City existerar inte.

• Om man har valt jämförelse mellan två lag, så kan man sedan inte ändra tillbaka till alla lagen. Man måste då ändra i "huvudrullistan" och sen tillbaka till föregående lista igen.

• Om man bläddrar bland alla ligor, så plussas allt innehåll bara på. Det ersätter alltså inte den nuvarande statistiken.

För övrigt, det stavas "statistik" och inte "statestik" ^^,

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2015

@edgren: Tack för dina synpunkter!, vissa av dem hade jag redan anmärkt på men ska kika på dem resterade !

"Kända saker som jag märkt finns kvar att göra.
1. Skallning av element sker inte korrekt speciellt på mobil där width av dropdowns blir små.
2. Finns minimal style på divarna som håller datan.[u]
3. Ska ta bort alerten som laddas in på onload (Irriterade) # Fixat
4. Korrigera stylen på navbar och donate knapp (Paypal)
5. Inladdning av lagens ikoner blir ibland 404 beroende på vilket lag.
6. Vissa ligor ger felmeddelanden i konsolen men verkar ladda in ändå.
7. finns inte möjlighet att välja olika lag från olika ligor då byte av liga rensar vald data.
8. Byta ut texter från tex hej_du till "hej du".
9. Språkstöd
10. Möjligtvis lägga till annonser
11. Main page för gamepsychics med val för fotboll eller hockey."

Jo stavfelsnisse hade varit framme
är inte det enklaste att skriva på telefonen

Mvh David

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Feb 2004

Bara jag eller fungerar det inte ens att klicka på dropdown-listan på mobilen?
Använder Firefox webbläsare på mobilen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2007

Funkar bra här, FF på PC.

Chassi: Fractal Design S / Systemdisk Samsung 850 PRO SSD: Corsair Force GT 2x120GB (RAID0) / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: i7 4790K @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: Gigabyte 1070 ROCK 8GB / PSU: Corsair RM1000i / MB: ASUS z97-A / RAM: HyperX Fury 4x8GB 1866 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G703 / TB: Logitech G710 / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-5, Blue Yeti , Philips Fidelio X2, Skärm: Acer Predator 27", Benq XL2411Z, Acer XF240H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2015

Ny bugg :) , Tack!

@BuruZ: Hej! Tack för hjälpen, provade i simulerad miljö på mobil och verkar som att firefox vill att man ska dela in addEventListener() i en separat custom funktion för att det ska fungera. Hur som helst så är det inte bara för dig och hamnar på att fixa listan
Fenomenet uppstår bara på mobil dock

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av edgren:
  • Det är inte helnice att det står till exempel Goals_Against, Made_Goals och så vidare. Ta bort understrecken och ha istället Goals against, Made goals, Goals against home och så vidare.

• Loggan för bland annat Sochaux FC och Exeter City existerar inte.

• Om man har valt jämförelse mellan två lag, så kan man sedan inte ändra tillbaka till alla lagen. Man måste då ändra i "huvudrullistan" och sen tillbaka till föregående lista igen.

• Om man bläddrar bland alla ligor, så plussas allt innehåll bara på. Det ersätter alltså inte den nuvarande statistiken.

För övrigt, det stavas "statistik" och inte "statestik" ^^,

Tack för din hjälp!

Allt ovanstående är fixat utom länkarna då dem kommer från datasidan.
Jag får kika på om jag kan exkludera dem korrupta länkarna eller något.
Du får jättegärna rapportera flera buggar om du vill.

ÖVRIGT :

Det uppskattas med förslag och buggrapporter så fortsätt gärna.
Jag har provat att satsa några tior på statistiken och är väldigt ofta jag har vinst.
Jag ska göra en algoritm som summerar sannolikheten för vinst längst ner.
Sen ska jag fixa stylen för den har inte varit prioritet.
Klon för Shl data kommer!

Stabil version kommer ligga på Stabil
Ostabil version som uppdateras och testas frekvent Ostabil

Fortsätt gärna med förslag och buggar

Tack för all hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Maj 2006

Alltid kul med statistik!

Lite förslag:
Nu är det mest siffror, svårt/jobbigt att få en överblick om vilket lag som är "bäst". Lägg till åtminstone en %-diff mellan de båda, men kanske även färglägga rött/grönt beroende på vem som är bäst i den kategorin, och kanske även fundera på grafer.

När man valt två lag så kommer rubrikerna (Position, Teamname o.s.v.) två gånger, en i varsin kolumm. Det räcker ju att man skriver ut den en gång längst till vänster, så hamnar siffrorna man vill jämföra närmare varandra, och du får mer plats till höger för mer statistik/nyckeltal

Kanske lägga till en kolumn med snittet för alla lag i ligan, så man ser om de valda lagen ligger över/under.

Huvuddator: i5 2500k@5,0GHz | 4x4GB@1600MHz | GTX 980ti@Stock | EK HF på CPU/GPU + 3.140 rad.
Andradator: i7 920@3,2GHz | 3x2GB@1600MHz | GTX 580 @Stock | Vattenblock på CPU/GPU/SB + 2.120 + 3.120 rad.
Server: AMD 3850 @Stock | 2x4GB@1600MHz | ~3,5TB HDD | Fractal Design Kelvin S36
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av TheNewsV2:

Tack för din hjälp!

Allt ovanstående är fixat utom länkarna då dem kommer från datasidan.
Jag får kika på om jag kan exkludera dem korrupta länkarna eller något.
Du får jättegärna rapportera flera buggar om du vill.

Varsågod

Vilka länkar? Menar du de som visar bilderna på lagen? Spara ner dem till din server istället, för att slippa väntetiden när de läses in. Förminska även bilderna till exempelvis 100x100, för att förbättra inläsningstiden en aning. Främst för de med dålig internetuppkoppling.

• Punkt nummer tre i mitt förra inlägg, är fortfarande inte åtgärdat.

• Det engelska språket "stödjer inte" två ord som sitter ihop, som i det här fallet, "Teamname" och "Teamicon". "Team name" och "Team icon" är mer korrekt.

• Lägg till width: 100%; till klassen navbar-brand, för att förhindra att den sista rullistan hamnar på en ny rad. Ändra rullistans bredd, om du vill ha den kortare. 10% i bredd tyckte jag såg bra ut.

• Ta bort height: 50px; från klassen navbar-brand. Den är bara överflödig.

Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2015

@edgren: Jag får ju länkar till bilderna via apiet där vissa bilder inte existerar eller pekar fel .

• Punkt nummer 3 är åtgärdat, bara att någon glömde att ladda upp det senaste javascriptet .

• Dock så sker ingen ny datahämtning av league igen. Det ska fixas .

• Teamname och Teamicon är nu löst.

• La till 100% i bredd så man slapp att elementet åkte ner.

Dock förstår jag inte vad du menar med den sista ?
Det som finns på navbar-brand är text-size och width just nu.

Tack igen !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av TheNewsV2:

Dock förstår jag inte vad du menar med den sista ?
Det som finns på navbar-brand är text-size och width just nu.

Aha! Såg nu att den klassen tillhör länken för texten "FootballPsychic". Klassen för den länken har height: 50px; i sig.

För min del (gäller både den stabila och ostabila versionen) står det fortfarande "Teamname" och "Teamicon". Detsamma gäller för punkt tre i mitt senaste inlägg.

Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2015

Cachen

@edgren:
Jaha!
Rensa cachen buddy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av TheNewsV2:

@edgren:
Jaha!
Rensa cachen buddy

Ja, men sedär! Att rensa cachen genom webbläsaren gick inte, men att välja Ctrl+F5 gick. Testa alla metoder innan man säger något, is the shit!

Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Maj 2015

@edgren: Har hänt mig flera gånger också, kör bara Ctrl + F5 .
Alla sätt är bra förutom dom dåliga