Behörighetsprov Nackademin Virtualiseringstekniker

Permalänk
Medlem

Behörighetsprov Nackademin Virtualiseringstekniker

Hej, Jag ska göra ett behörighetsprov för Virtualiseringsutbildning på Nackademin imorgon. Jag undrar om det är någon här som gjort det tidigare och vad man kan förvänta sig på att få för slags frågor, det är kryssfrågor likt högskoleprovet har jag hört? Stämmer det?

Skulle va snällt om någon kunde dela med sig av sin erfarenhet.

Permalänk

Du kommer få mycket tekniska frågor kring Linux server, windows klient oprativt, Windows server, Virtualsering, Nätverk (inkl subnet) och Bash/Powershell.
Och provet är både skriftligt och kryss frågor. Minns jag inte helt fel så blir det inget negtivt effekt för dom fel du har på provet utan det blir bara positivt och ökar chansen.

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

Var ganska många år sedan jag gjorde det (2009). Jag upplevde det som ganska lätt, grundläggande frågor om nätverk, operativsystem o.s.v. Mest kryssfrågor, några där man fick rita och skriva.

Tror mer de har provet för att försäkra sig att alla i klassen har baskunskaperna och är på ungefär samma nivå. Tanken är ju inte att man ska kunna allt redan innan man gått utbildningen... Så ta det bara metodiskt, tänk igenom frågorna och är du osäker gissa så gott du kan så går det säkert bra

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Var ganska många år sedan jag gjorde det (2009). Jag upplevde det som ganska lätt, grundläggande frågor om nätverk, operativsystem o.s.v. Mest kryssfrågor, några där man fick rita och skriva.

Tror mer de har provet för att försäkra sig att alla i klassen har baskunskaperna och är på ungefär samma nivå. Tanken är ju inte att man ska kunna allt redan innan man gått utbildningen... Så ta det bara metodiskt, tänk igenom frågorna och är du osäker gissa så gott du kan så går det säkert bra

Tack för svar, ville bara veta på vad man kommer va beredd på