Router som mäter tilldelad tid och sen stänger ner...

Permalänk

Router som mäter tilldelad tid och sen stänger ner...

Hej alla!
Har letat i forumet och inte riktigt hittat det jag far efter.

Det hela handlar om en föräldrarkoll på routern.
Men kanske inte på det vanliga sättet med tider som routern är "öppen" eller att den stänga av vissa tider osv.

Nä, jag letar efter en router där man kan tilldela en viss mängd tid.
Vårt hus består som säkert många svenska hem av barn klistrade vid sina plattor, Iphone osv.
Men det är även mycket träningar och annat som gör tiden hemma för barnen varierad i tid.

Därför skulle jag vilja ha en router som kan skapa olika konton (gästkonton) där man kan tilldela en viss tid, säg 90 min under vardagar och 120min under helgdagar.
Då skulle barnen kunna surfa den tid som finns och sen är den slut när den är slut! Finns det ens en sådan router?
Eller finns det något annat sätt att lösa detta på för att just skapa tidsstyrda konton?

//Sam

Permalänk
Medlem

Det är fel sätt att hantera dina barn på. Ge dem incitament till att göra andra saker istället, kanske hjälp dem att bygga en schysst cykel eller pusha lite osynligt för andra intressen.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem

Någon här har inte barn

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Enklast är väl schemaläggning på wifi. Bara igång mellan vissa tider 18-21. Annars behöver du konfigurera en captive portal för att hantera ”gäster”. Vad har du för hårdvara idag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av erssn:

Det är fel sätt att hantera dina barn på. Ge dem incitament till att göra andra saker istället, kanske hjälp dem att bygga en schysst cykel eller pusha lite osynligt för andra intressen.

Det har vi ju självklart provat och gjort, men nu var det ju inte barnuppfostran som tråden handlade om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SamSpandex:

Det har vi ju självklart provat och gjort, men nu var det ju inte barnuppfostran som tråden handlade om...

Anledningen till att jag tog upp det var för att jag själv hade begränsad internetåtkomst i mina ungdomsår och det tog ganska lång tid att repa min och farsans relation efter konflikterna som uppstod pga det.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Anledningen till att jag tog upp det var för att jag själv hade begränsad internetåtkomst i mina ungdomsår och det tog ganska lång tid att repa min och farsans relation efter konflikterna som uppstod pga det.

Tack för du delar med dig av dina traumatiska upplevelser under din tonårstid.

- - -

Kanske inte löser ”problemet” men ett alternativ kan ju vara att alla barnen har ett mobilabbonemang med pott sen så får de hushålla efter egen förmåga varje månad. Alltså att de inte har tillgång till wifit hemma utan använder sina mobiler som hotspots etc.

Kanske inte passar alla dock. Ville bara presentera ett annorlunda förslag som kanske är vettigt.

Du bör skriva vilkn router som du har idag

Skickades från m.sweclockers.com