Stationär dator till Adobe redigering

Permalänk

Stationär dator till Adobe redigering

Hej!

Jag är ny här och är relativt okunnig när det kommer till datorkomponenter och vad som är bra till vad. Jag jobbar väldigt mycket i Adobe program, AE, Lightroom, Premiere och Photoshop främst. Har använt mig av min MacBook Pro 2015. Den laggar dock rätt kraftigt när man försöker redigera i premiere Pro, speciellt 4K filer.

Undrar då om någon skulle kunna ge mig ett köp råd på en bra stationär dator som klarar alla dessa program fint, behöver inte vara bra till spel eller något sånt, kommer bara användas till redigering.

Som sagt, gärna få hjälp med vad jag ska tänka på, några tips på bra datorer och även vad jag kommer behöva lägga mig i för prisklass.

Tack på förhand!!

Permalänk
Moderator

Vad har du för budget? krav?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Vzano:

Vad har du för budget? krav?

Det är lite svårt, jag vet inte vad en sådan dator kan komma att kosta, i och med att jag inte kan så mycket om det. Jag vill ha en dator som fungerar felfritt att redigera i 4K. Räcker det med 5000 eller måste man upp på 10000? Vad tror du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Skrivet av PLarsson96:

Det är lite svårt, jag vet inte vad en sådan dator kan komma att kosta, i och med att jag inte kan så mycket om det. Jag vill ha en dator som fungerar felfritt att redigera i 4K. Räcker det med 5000 eller måste man upp på 10000? Vad tror du?

Skickades från m.sweclockers.com

10K räcker inte tyvärr, 4K redigering kräver mycket ram och det kommer minst 12-14k och då det med 16GB ram, det är minimum för 4K ifall det ens räcker. Begagnat är det bästa ifall du vill hålla nere kostnaden.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär