Epic Privacy Browser

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Epic Privacy Browser

Eftersom jag diggar konspirationsteoretiker (jag försöker också ifrågasätta ALLT) så undrar jag vad ni tänker om Epic Privacy Browser? Man vet ju inte helt vilket företag som är bakom webbläsaren, en tweaked Chromium.
Den ska inte äventyra surf-hastigheten, som Tor Browser gör.

https://www.epicbrowser.com/

Man kan ju tro att Mozilla Firefox är lika bra med vissa plugins. Men plugins kan visa din identitet, kanske. (jag körde med Ublock Origin, Privacy Badger, HTTPS Everywhere, decentraleyes).

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

Det beror väl på vilken grad av säkerhet/anonymitet du behöver (eller vilken grad av paranoia du har ). Det lär ju vara väldigt enkelt för de som sköter om proxytjänsten att avlyssna all trafik som går igenom den, till exempel.

X370 Taichi / R7 1700 @ 3.75 GHz 1.2 V / 2x8 GB 3200 MHz CL16 / MSI GTX 1070 Gaming, OC / Samsung 960 EVO 500 GB / Corsair RM650x
LG G6 (H870)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Tro'tt om du vill, men som 14-åring fick jag mina personliga bilder stulna (förmodligen pga att jag hade MASSOR av olika "småroliga" program på datorn installerade), utan att veta det...
10 år senare dyker jag upp på en pop-up ruta, på min egna dataskärm, halvnaken... alltså jag surfade på porr.

Jag skojar inte! Jag såg det nästan som övernaturligt att jag fick se detta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av Thomas:

Det beror väl på vilken grad av säkerhet/anonymitet du behöver (eller vilken grad av paranoia du har ). Det lär ju vara väldigt enkelt för de som sköter om proxytjänsten att avlyssna all trafik som går igenom den, till exempel.

Men hur lätt är det då för en hacker (etc) ii förhållande till proxy-ägaren att avläsa datatrafiken, osv? Eller hur står chansen emot varandra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Du menar att det som står om företag i about us är lögn och missdirection?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av aluser:

Ja, det finns en sådan verklighet/chans.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Testade att installera för någon vecka sedan. Blev avinstallation direkt eftersom man inte ges möjlighet att välja var man ska installera programmet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av aluser:

Ingen skulle väl ljuga på internet?

i5 3570k @4.6ghz (Noctua NH-D15) || Kingston HyperX FURY 16GB
Z77 Extreme 4 || EVGA GTX 970 ACX 2.0+ SSC (Arctic Accelero Xtreme IV)
Fractal Design Define S (4x BioniX F140mm) || Corsair HX520
850 Evo 250 + Crucial M500 240 || BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Läste på deras hemsida att de var i tvist med Google. "Ja, tänk va bra de är"
På en annan sida står det att skaparen av webbläsaren är Google.

Hum?