Epic Privacy Browser

Permalänk
Medlem

Epic Privacy Browser

Eftersom jag diggar konspirationsteoretiker (jag försöker också ifrågasätta ALLT) så undrar jag vad ni tänker om Epic Privacy Browser? Man vet ju inte helt vilket företag som är bakom webbläsaren, en tweaked Chromium.
Den ska inte äventyra surf-hastigheten, som Tor Browser gör.

https://www.epicbrowser.com/

Man kan ju tro att Mozilla Firefox är lika bra med vissa plugins. Men plugins kan visa din identitet, kanske. (jag körde med Ublock Origin, Privacy Badger, HTTPS Everywhere, decentraleyes).

Permalänk
Hedersmedlem

Det beror väl på vilken grad av säkerhet/anonymitet du behöver (eller vilken grad av paranoia du har ). Det lär ju vara väldigt enkelt för de som sköter om proxytjänsten att avlyssna all trafik som går igenom den, till exempel.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Tro'tt om du vill, men som 14-åring fick jag mina personliga bilder stulna (förmodligen pga att jag hade MASSOR av olika "småroliga" program på datorn installerade), utan att veta det...
10 år senare dyker jag upp på en pop-up ruta, på min egna dataskärm, halvnaken... alltså jag surfade på porr.

Jag skojar inte! Jag såg det nästan som övernaturligt att jag fick se detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det beror väl på vilken grad av säkerhet/anonymitet du behöver (eller vilken grad av paranoia du har ). Det lär ju vara väldigt enkelt för de som sköter om proxytjänsten att avlyssna all trafik som går igenom den, till exempel.

Men hur lätt är det då för en hacker (etc) ii förhållande till proxy-ägaren att avläsa datatrafiken, osv? Eller hur står chansen emot varandra?

Permalänk
Medlem

Du menar att det som står om företag i about us är lögn och missdirection?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Du menar att det som står om företag i about us är lögn och missdirection?

Ja, det finns en sådan verklighet/chans.

Permalänk
Medlem

Testade att installera för någon vecka sedan. Blev avinstallation direkt eftersom man inte ges möjlighet att välja var man ska installera programmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Du menar att det som står om företag i about us är lögn och missdirection?

Ingen skulle väl ljuga på internet?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Läste på deras hemsida att de var i tvist med Google. "Ja, tänk va bra de är"
På en annan sida står det att skaparen av webbläsaren är Google.

Hum?

Permalänk
Medlem

Testar denna nu, funkar bra än så länge. Behövde nått med gratis inbyggd VPN som är snabbt. Det sista jag sökte efter var anti-fingerprinting och det hade Epic Privacy Browser (Chromium baserad). Konstigt nog att den inte fått mer utrymme, hitta inte den som rekommenderat på https://prism-break.org/en/

Har nu rejält tröttnat på Google's och Facebook's censur, hot mot yttrandefriheten och nedstängning och förföljelse av oliktänkande och undviker även Google sökmotor.

Jag kombinerar denna med Opera som också har inbyggd VPN dock inte anti-fingerprinting, men Opera och FireFox är mer användarvänliga då man kan spara tabs som inte stängs ner när man stänger ner webläsaren, nått Epic gör och även raderar alla dina spår, både bra och dåligt.

Opera och FireFox kör jag med med pluginsen: Decentraleyes, uBlock Origin och Privacy Badger, tyvärr så har Epic inte så mycket support för extensions.

DNS: Simple DnsCrypt

The world's only private and secure web browser blocks ads, trackers, fingerprinting, cryptomining, ultrasound signaling and more. Stop 600+ tracking attempts in an average browsing session. Turn on network privacy with our free VPN (servers in 8 countries).