Battlefield V avtäckt – se trailern och diskutera

Permalänk
Medlem

Get mig en riktig gameplay-video istället, så kanske man kan bilda sig en riktig uppfattning.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Vad i spelet är Fortnite? Finns ju inge gameplay tillgängligt. Kolla jackfrags video, tycker det låter som om spelet kan bli riktigt bra och mer fokus på squad tactics.

I dunno dude, antar att dem tycker att karaktärerna + färgerna ser konstigt ut.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

[...]
Att låtsas att detta är första gången som BF1 går utanför historiens ramar och att dessutom låtsas att man bryr sig om historisk ram nu är löjligt och ihåligt, och det är ganska tydligt att det handlar om ett tomt och tanklöst "anti-PK"-tänk i bästa fall, och beslöjad misogyni i värsta fall.

Att Battlefield avviker från historien är det inte första gången folk klagar på, och jag tvivlar på att det är den sista gången heller. Problemet som jag ser det är att det framställs som en representation av andra världskriget medan det bara är löst baserat på det. Jag vet ju själv från när jag växte upp hur några på riktigt trodde att Battlefield 1942 var som i historieböckerna, så det är knappast ogrundad kritik.

Men sedan att skylla på att de som klagar är "anti-PK" eller i smyg praktiserar "misogyni" är ju bara att försöka spåra ur diskussionen. Varför måste alla blanda in politik och fiktivt kvinnohat i allt numera?

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Hmm tycker tyvärr trailern ger ett väldigt spretigt intryck. Jag saknar en bestämd ton för hur de vill att spelet ska vara.

Ska det vara (relativt) autentiskt, eller ett parallellt universum/sci-fi?
Barnsligt färgglatt, eller en mer nertonad allvarlig färgskala?
Fullt ös Rambo-action eller ett eftertänksamt strategiskt spelande?

Än så länge känns det som de slängt in lite av varje och malt ner till ett konfettipulver som sprutar ut från skärmen.

Inte för att en speltrailer säger så mycket om spelet i sig precis, men om de ens inte lyckas spika ett tydligt tema och koncept för 2 minuter trailer så känns det inte riktigt som att de inte har det för spelet heller?

Men men, jag är en BF veteran vid det här laget och kommer att köpa och spela. Sen får man väl se om det blir hundratals eller "bara" tiotals timmar.

Permalänk
Medlem

Spelet riktar sig klart och tydligt till barn under 18 år. Förmodligen är det där pengarna finns. Känns som de kommer sälja kosmetiska föremål som man kan ha på sig och på sina fordon. Tänk på att det är en enorm industri med ingame föremål som kan dra in mer än försäljningen av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Spelet riktar sig klart och tydligt till barn under 18 år. Förmodligen är det där pengarna finns. Känns som de kommer sälja kosmetiska föremål som man kan ha på sig och på sina fordon. Tänk på att det är en enorm industri med ingame föremål som kan dra in mer än försäljningen av spelet.

Japp. Lite utflyktig karaktärsdesign kan bli priset vi får betala för gratis expansioner. Låter som en redigt bra deal i min mening eftersom Battlefield inte är en krigssimulator till att börja med. Folk tar det på för stort allvar. Det finns såklart gränser för vad man borde kunna göra, men jag tror inte vi får clownperuker i BF5.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Battlefield-serien har ändrat på den historiska ramen flera gånger om redan tidigare, t.ex. genom att använda sig av vapen som inte existerat (BF1). Att de nu "ändrar på ramen" för hundrade gången för att till syvende och sist kunna sälja några fler kopior motiverar inte alls den typ av ramaskri som just nu har förts i tråden. Lägger man så stor vikt vid "historisk ram" så finns det tusentals olika exempel från tidigare spel som man kunnat peka på, men som av någon anledning ingen verkar göra.

Att låtsas att detta är första gången som BF1 går utanför historiens ramar och att dessutom låtsas att man bryr sig om historisk ram nu är löjligt och ihåligt, och det är ganska tydligt att det handlar om ett tomt och tanklöst "anti-PK"-tänk i bästa fall, och beslöjad misogyni i värsta fall.

Först och främst - jag hade missat ett inte i texten du citerade. Rättade till det nu, det ska stå " Det är såklart inte - och har aldrig varit - en simulator för de fiktiva eller riktiga krigen som existerat inom tidigare delar av Battlefield.".

Utöver det så köpte jag inte BF1 heller - då den också tog ett för långt kliv från den historiska ramen WW1. Mina förhoppningar var långt ifrån vad som införlevdes. För mycket pansarfordon, för lite vallgravar, för mycket automatvapen, för lite senapsgas m.m.

Men jag kanske inte har varit tydllig nog - flera tidigare battlefieldspel utspelar sig i fiktionella scenarion. Det finns ingen historisk anknytning i Battlefield 2, 3 och 4. Bad company är fiktion. De enda jag kommer ihåg på rak arm som är i en historisk miljö är BF:BC2 Vietnam (som bara var ett flerspelarDLC?), Battlefield Vietnam samt Battlefield 1942. Min poäng var helt enkelt att om du väljer ett historiskt scenario så följer det med en obligation att upprätthålla någon sorts autencitet till scenariot. Om man vill ta sig artistisk frihet så får man såklart göra det - se Wolfenstein m.fl., men jag menar att det finns en obligation att hålla sig inom en historisk ram om man väljer scenariot andra världskriget. Med det sagt kan hon mycket väl vara partisan, men om de nu absolut ville göra ett spel som berättar om historier som inte brukar berättas kunde man ha tagit en sovjetisk kvinnlig skarpskytt på östfronten istället för en nederländsk (?) partisan (?) som inte är tränad i strid över huvud taget. Resultatet blir tvärtemot målet - istället för att fokusera på de "häftiga" rollerna kvinnor faktiskt hade i andra världskriget (att visa dem som sjuksköterskor hade väl varit sexistiskt & problematiskt) så hittar man på en enarmad, nederländsk partisan med brittisk engelska.

Jag tror också din idé om att det är kvinnohatande är obefogat - snarast handlar det om förväntningar som gått om intet. Trailern är grötig och ser ut som Call of Duty snarare än Battlefield. Det enda som avslöjar att det rör sig om WW2 är texturer, vapen och fordonen. Att man slänger in lemlästade, slaktande kvinnor är nog bara löken på laxen s.a.s., men det är ytterligare en förväntning som går om intet.

Att du dessutom antar att min misogyni är beslöjad är rätt så islamofobiskt.

Visa signatur

7900 xt -:- 5800x3D -:- 32gb 3800 cl 14 -:- 2x480+360

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Vad i spelet är Fortnite? Finns ju inge gameplay tillgängligt. Kolla jackfrags video, tycker det låter som om spelet kan bli riktigt bra och mer fokus på squad tactics.

Vad är Fortnite med spelet? Steampunk skiten som inte hör hemma i ett WW2 spel.

Spelet låter riktigt bra men kommer det körande en rosamålad Tiger I får jag spel.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Medlem

Trailern såg trevlig ut, får se om jag som åldring mäktar med tempot. Börjar att snegla mer och mer på lite lugnare spel som farbror klarar av.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Höstregn:

[…] nerklippt för att framhäva huvudpunkterna jag pratar om

Battlefield har ju tidigare försökt hålla sig till någon sorts realism och historisk korrekthet när det gäller utseendet på uniformer, vapen m.m.
[…]

Mängden kvinnor som faktiskt spelar spel på PC/konsol är inte heller särskilt stor.

Ok, ca 34% procent av amerikanska PC-spelare inom genrerna MMO och FPS är kvinnor. Det måste väl därmed ändå anses vara en ganska stor andel.
https://www.pcgamer.com/researchers-find-that-female-pc-gamer...

Vidare så kan jag verkligen ifrågasätta vad du baserar det det på då du anser att man "försökt hålla sig till någon form av historisk korrekthet". Om vi tar Battlefield 2-4 som du använda som exempel: Uniformerna är förvisso hyffsade. Men resten?
Soldater i amerikanska marinkåren som springer runt med svenska, ryska, israeliska m.fl. vapen?
Reguljära skyttesoldater i amerikanska styrkor som samtliga utrustas med sidovapen?
En vild blandning av sikten och andra diverse tillbehör - helt unikt för varje enskild soldat?
Kulspruteskyttar som även agerar fältsjukvårdare?
En "fullutrustad soldat" går ut i strid med 3-4 magasin ammunition?
Prickskyttegevär som har maximal räckvidd på max 500 meter, automatkarbiner som tappar all träffsäkerhet redan efter 90-100?

Minns även att jag reagerade på att all stridsteknik som avbildas i kampanjen i trean är baserat på doktrin från sent 80- tidigt 90-tal trotts att den ska utspelas på 2000-talet. Exempelvis framrycker förband tätt intill väggarna längs gatorna. Något amerikaner lärde sig under strider i Mogadishu var en synnerligen dålig idé efter som manskap ofta sårades trotts att projektilerna missade dem, då dessa orsakade stora mängder sekundärsplitter från väggarna.

Som före detta anställd i den gröna firman lägger man märke till detta - men kan ha jävligt kul ändå.

Spelen har baserats (löst) på en viss tidsålder gällande visuell tematik - men det är typ allt. Resten är rent action-pang-som-satan-röj. Och allt detta har folk svalt med hull och hår, men så tar man och slänger in några brudar också - då ska spelen helt plötsligt bedömas enligt samma riktlinjer som vetenskapliga avhandlingar i historia? … ja bortsett från allt ovan då, eftersom det tydligen passerade som "historiskt korrekt" Give me a break.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Tråkigt att diskussionen (överlag, inte bara här) handlar om "kvinnor fanns minsann inte i X och Y!". Vilket må vara sant, men att lägga fokus på det är att spela utvecklarna rakt i händerna, det är ju uppenbarligen en medveten strategi för att få folk att prata om spelet. Chocka, förvirra och segra.

Men låt oss reda ut lite saker, eller en i varje fall: Kvinnans vänsterarm är inte en "robotarm" utan ser ut att vara en BPP, en body-powered prosthesis och den teoriserades under tidigt 1800-tal och användes från ungefär 1860 och framåt. Om jag minns rätt så användes inte vajerversionen förrän några år efter andra världskriget. Men det är nog en anakronism som kan accepteras i sammanhanget.

Hon tillhör ju uppenbarligen inte några reguljära styrkor och det tror jag inte att någon i trailern gör.
Det är som sagt för mig uppenbart att EA/Dice valde att fokusera på henne i trailern just för att få reaktionen som man har fått.

V1an (eller V2an eller vad det ska föreställa) som sprängs i slutet är ju även den ganska orealistisk (det var ett strategiskt vapen, inte ett taktiskt), men jag ser inte särskilt många klaga på den.
Att det blev WW2 var både förväntat och lite tråkigt. Väldigt förutsägbart.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Har lirat 1942, Vietnam, BF3,BC2,BF4 och BF1, så ja det blir självklart ett köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Ok, ca 34% procent av amerikanska PC-spelare inom genrerna MMO och FPS är kvinnor. Det måste väl därmed ändå anses vara en ganska stor andel.
https://www.pcgamer.com/researchers-find-that-female-pc-gamer...

Vidare så kan jag verkligen ifrågasätta vad du baserar det det på då du anser att man "försökt hålla sig till någon form av historisk korrekthet". Om vi tar Battlefield 2-4 som du använda som exempel: Uniformerna är förvisso hyffsade. Men resten?
Soldater i amerikanska marinkåren som springer runt med svenska, ryska, israeliska m.fl. vapen?
Reguljära skyttesoldater i amerikanska styrkor som samtliga utrustas med sidovapen?
En vild blandning av sikten och andra diverse tillbehör - helt unikt för varje enskild soldat?
Kulspruteskyttar som även agerar fältsjukvårdare?
En "fullutrustad soldat" går ut i strid med 3-4 magasin ammunition?
Prickskyttegevär som har maximal räckvidd på max 500 meter, automatkarbiner som tappar all träffsäkerhet redan efter 90-100?

Minns även att jag reagerade på att all stridsteknik som avbildas i kampanjen i trean är baserat på doktrin från sent 80- tidigt 90-tal trotts att den ska utspelas på 2000-talet. Exempelvis framrycker förband tätt intill väggarna längs gatorna. Något amerikaner lärde sig under strider i Mogadishu var en synnerligen dålig idé efter som manskap ofta sårades trotts att projektilerna missade dem, då dessa orsakade stora mängder sekundärsplitter från väggarna.

Som före detta anställd i den gröna firman lägger man märke till detta - men kan ha jävligt kul ändå.

Spelen har baserats (löst) på en viss tidsålder gällande visuell tematik - men det är typ allt. Resten är rent action-pang-som-satan-röj. Och allt detta har folk svalt med hull och hår, men så tar man och slänger in några brudar också - då ska spelen helt plötsligt bedömas enligt samma riktlinjer som vetenskapliga avhandlingar i historia? … ja bortsett från allt ovan då, eftersom det tydligen passerade som "historiskt korrekt" Give me a break.

Mycket bra inlägg!

Att lista alla anakronismer och icke-realistiska saker i BF-spelen (för att inte tala om andra spel) skulle ta hela dagen. Men så fort det handlar om något som skakar världsbilden lite grann så ska en annan måttstock användas. Rent hyckleri och intellektuellt ohederligt.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MH25:

Tråkigt att diskussionen (överlag, inte bara här) handlar om "kvinnor fanns minsann inte i X och Y!". Vilket må vara sant, men att lägga fokus på det är att spela utvecklarna rakt i händerna, det är ju uppenbarligen en medveten strategi för att få folk att prata om spelet. Chocka, förvirra och segra.

Men låt oss reda ut lite saker, eller en i varje fall: Kvinnans vänsterarm är inte en "robotarm" utan ser ut att vara en BPP, en body-powered prosthesis och den teoriserades under tidigt 1800-tal och användes från ungefär 1860 och framåt. Om jag minns rätt så användes inte vajerversionen förrän några år efter andra världskriget. Men det är nog en anakronism som kan accepteras i sammanhanget.

Hon tillhör ju uppenbarligen inte några reguljära styrkor och det tror jag inte att någon i trailern gör.
Det är som sagt för mig uppenbart att EA/Dice valde att fokusera på henne i trailern just för att få reaktionen som man har fått.

V1an (eller V2an eller vad det ska föreställa) som sprängs i slutet är ju även den ganska orealistisk (det var ett strategiskt vapen, inte ett taktiskt), men jag ser inte särskilt många klaga på den.
Att det blev WW2 var både förväntat och lite tråkigt. Väldigt förutsägbart.

Allt hade kunnat undvikas om de hade sagt "en fiktiv historia baserad på WW2". Jag hade då inte haft något att klaga på i alla fall. Som alternativ historia ser den faktiskt väldigt intressant ut.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Förstår inte diskussionen om kvinnliga karaktärer i spelet. Battlefield serien är inga seriösa sumulatorspel direkt och det är inte bara pojkar/män som spelar datorspel. Finns bla tjejklaner som spelar CS och det finns gott om gamergirls i många andra spel! Varför ska inte dessa personer få välja en kvinnlig karaktär? Vill de kötta låt de göra det som en tjej istället för att springa runt som manlig avatar. Dessutom har många av oss män provat kvinnliga karaktärer i tex MMO:s? Visst är det kul att vara kickass girl med stora vapen ibland! Körde också ofta som tjejer i Lineage 2 och Age of Conan för de var snyggare att se på än gubbar...

Permalänk
Medlem

Äntligen ett BF man kanske köper sedan badcompany 2

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Allt hade kunnat undvikas om de hade sagt "en fiktiv historia baserad på WW2". Jag hade då inte haft något att klaga på i alla fall. Som alternativ historia ser den faktiskt väldigt intressant ut.

Vad får dig att tro att EA/Dice vill undvika den här diskussionen?

Det fåtal personer som kommer undvika att köpa spelet på grund av att det finns kvinnor med i en trailer vägs upp av de som får upp ögonen tack vare diskussionen.

Dessutom är inte spelet ute än, det är mycket möjligt att kvinnor inte alls finns i multiplayer ("vid fronten" som en del gillar att påpeka) utan att kvinnan i fråga är en karaktär i singleplayer-läget. Utöver det så vet vi inte om det är en "fiktiv historia" eller ej, det får vi ju se.

Det jag reagerar på är att fokus enbart handlar om att det råkar vara en kvinna i fokus i en trailer. Mycket tråkigt och i det stora hela kanske det visar en del på vad många (inte alla) som kritiserar det sitter på för slags värderingar. För visst, om det hade handlat om ett ultrarealistiskt spel (eller ett som utger sig för att vara det) och det enda som inte var realistiskt var en kvinna vid ett stridande förband hade jag köpt kritiken i den mängd som kommit fram det senaste dygnet. Som sagt så avslutas trailern med en flygande bomb mitt i en stridzon. Pricksäkerheten på dessa var extremt dålig. Känns inte riktigt realistiskt, men jag ser som sagt få som kritiserar det.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Bara ett litet inflikande i den infekterade debatten; det finns kvinnliga soldater redan nu i Battlefield 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Det är ett spel, fan va folk klagar på realismen haha så kul.

Kan bara hålla med , alltid detta gnäll men sen köper dom det ändå
Många gånger är det COD folk i BF´s trådar som bara vill kräka av sig lite för att skapa dålig stämning , men man kan nästan förstå dom. För oavsett vilket släpp COD gör så är det ju exakt som alla spel innan till skillnad från DICE som vet hur man gör ett bra spel.
DICE/EA ta mina PENGAR

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Har du läst inlägget? Var någonstans nämns autentisk? Var någonstans nämns realism?

Tänk igenom ditt argument lite där. Om du gör ett spel som du säger handlar om andra världskriget, måste det explicit stå att det är realistiskt för att folk ska anta att det är en representation av andra världskriget?

Skrivet av MH25:

Vad får dig att tro att EA/Dice vill undvika den här diskussionen?

Det fåtal personer som kommer undvika att köpa spelet på grund av att det finns kvinnor med i en trailer vägs upp av de som får upp ögonen tack vare diskussionen.

Dessutom är inte spelet ute än, det är mycket möjligt att kvinnor inte alls finns i multiplayer ("vid fronten" som en del gillar att påpeka) utan att kvinnan i fråga är en karaktär i singleplayer-läget. Utöver det så vet vi inte om det är en "fiktiv historia" eller ej, det får vi ju se.

Det jag reagerar på är att fokus enbart handlar om att det råkar vara en kvinna i fokus i en trailer. Mycket tråkigt och i det stora hela kanske det visar en del på vad många (inte alla) som kritiserar det sitter på för slags värderingar. För visst, om det hade handlat om ett ultrarealistiskt spel (eller ett som utger sig för att vara det) och det enda som inte var realistiskt var en kvinna vid ett stridande förband hade jag köpt kritiken i den mängd som kommit fram det senaste dygnet. Som sagt så avslutas trailern med en flygande bomb mitt i en stridzon. Pricksäkerheten på dessa var extremt dålig. Känns inte riktigt realistiskt, men jag ser som sagt få som kritiserar det.

Jag köper ditt argument om att de vill ha diskussionen, men samtidigt gör det inte att det är ok att hitta på historia.

Håller dock med dig om att diskussionen har väldigt smalt fokus. Precis som du och några andra påpekade innan finns det orealistiska vapen och taktiska drag i spelet också. De hör mycket riktigt inte heller hemma i ett spel om andra världskriget och är precis lika störande för mig.

Som sagt hade det å andra sidan varit intressanta element om spelet istället framställdes om en alternativ historia baserad på andra världskriget. De har gjort flera spel i serien med explicit alternativ historia och det har jag inte haft något mot.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Krigsmålningen på ansiktet är valfritt att använda hoppas jag? en annan önskan är att det ska finnas hardcore mode i spelet annars skiter jag nog även i detta spel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Jag köper ditt argument om att de vill ha diskussionen, men samtidigt gör det inte att det är ok att hitta på historia.

Håller dock med dig om att diskussionen har väldigt smalt fokus. Precis som du och några andra påpekade innan finns det orealistiska vapen och taktiska drag i spelet också. De hör mycket riktigt inte heller hemma i ett spel om andra världskriget och är precis lika störande för mig.

Som sagt hade det å andra sidan varit intressanta element om spelet istället framställdes om en alternativ historia baserad på andra världskriget. De har gjort flera spel i serien med explicit alternativ historia och det har jag inte haft något mot.

Det är klart att det är ok att göra så. Vi vet inte om man tänker gå ut med att det här handlar om en alternativ historia eller ej. Nu tror jag inte att det är det men även om det skulle vara det så är det helt ok att hitta på egna saker som helt saknar förankring i historien. Det är inte en historiebok som skrivs utan ett spel. Det blir egentligen bara problematiskt om man utger sig för att hålla sig till historien eller liknande.

Sedan kan man förstås tycka vad man vill om detta. Men då röstar man förslagsvis med plånboken och avstår från att köpa spelet om det inte känns ok att utvecklarna tar sig vissa friheter man inte håller med om.

Men först och främst kanske man ska ha all information eller i varje fall mer information innan man ondgör sig över sådana saker.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem

Jag stör mig så mycket på att alla spel ska ha massa skins och skit i alla fall i shooters. Varför kan man inte få en valmöjlighet att stänga av så man ser alla i ett default-skin? Det förstör spelupplevelsen om jag skulle spela ett WW2-spel och se någon med en robotarm eller vad det ska föreställa.

Permalänk
Avstängd

Lär bli bästa spelet i historien fps mässigt

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Blir till att hålla sig till SQUAD och Post Scriptum.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MH25:

Det är klart att det är ok att göra så. Vi vet inte om man tänker gå ut med att det här handlar om en alternativ historia eller ej. Nu tror jag inte att det är det men även om det skulle vara det så är det helt ok att hitta på egna saker som helt saknar förankring i historien. Det är inte en historiebok som skrivs utan ett spel. Det blir egentligen bara problematiskt om man utger sig för att hålla sig till historien eller liknande.

Sedan kan man förstås tycka vad man vill om detta. Men då röstar man förslagsvis med plånboken och avstår från att köpa spelet om det inte känns ok att utvecklarna tar sig vissa friheter man inte håller med om.

Men först och främst kanske man ska ha all information eller i varje fall mer information innan man ondgör sig över sådana saker.

De har inte gett några indikationer på att de siktar på en fiktiv historia men de har sagt att de vill ta sig tillbaka till sina rötter. Om vi då tar Battlefield 1942 som exempel kom inte det undan utan mycket kritik för sin bristande realism, och jag ser inte varför Battlefield V skulle få göra det.

Edit:

Skrivet av Xinpei:

Ja. Det måste det. För annars är det bara en tolkning från din sida. Tänk igenom det en stund själv hörde du.

Jag har personligen sett bevis på motsatsen tidigare. Antar att du inte växte upp med tveksamma historieinriktade spel då.

Tillägg
Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Vill man ha 100% realism så väljer man något annat, t.ex. Squad eller Arma om man gillar spelmotorer som flyter på som sirap.

Men kan hålla med JackFrags att de borde ha visat mer men går bara visa så mycket i en trailer på 3 minuter, tycker ändå de tryckt in ganska mycket gameplay.

Vilket inte är helt ovanligt att man inte har med alls i reveal trailers...

De har tagit tillbaka många bra saker från gamla serien och lagt till fler saker för att få mer flyt på spelet utan att lägga till springa på väggar och annat skräp, tror det blir mer lyckat än BF1 vilket iofs inte kräver så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Och? Kan jag springa runt med samuraisvärd och protes kan jag väl få flyga en helikopter? Alla säger ju att spelet inte är realistiskt.

Battlefield har aldrig varit Realistiskt.
Men det är så att folk gillar att klaga

Hittade två bra bild på Medal of Honor Allied Assoult...
Man kunde ju spela som kvinna på Multiplayer..
Varför var det ingen som klagade då ?

https://www.a2zcrack.com/wp-content/uploads/2015/05/medal-of-...

https://vignette.wikia.nocookie.net/medalofhonor/images/1/18/...

Permalänk
Medlem

Finns en FPS version?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av darrenj:

Finns en FPS version?

Det är ju ett FPS-spel? Eller vad menar du?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A