Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2007

Mobilt bredband eller Adsl

Kommer flytta från mitt mycket trevliga 200/200 fiber och till stället jag ska flytta finns bara telejack adsl.
Jag spelar en hel del spel och streamar film så jag undrar bara vad folk tror är bäst för att streama film och spela spel.
Kan lägga till att det är telias 30mbit som verkar vara det bästa adsl jag kan fixa just nu.

Mvh Nicke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

30 adsl går alderles utmärkt att spela spel på och kolla film. Dock inte för många enheter åt gången för då blir det trångt i uppbandbredden.

Dock räkna med 50+ms svarstid vid spelandet så är du känslig kan du märka det

Men tveksamt att mobilt bredband är bättre på den punkten.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Jun 2005

adsl har alltid funkat bra att spela på.
fördelen är ju mot mobilt bredband, att linans kapacitet inte kommer variera på dygnet och inte heller har den en begränsning.

Ta inte TV eller Telefoni via telia för då delar detta på din bandbredd och påverkar svarstider.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2002

@Cursed:
Streamar du mycket video och spelar spel så är det ADSL som gäller, glöm mobilt! Bra som kompliment men inte som huvudinternet. Stabilare uppkoppling - avgörande för spelandet. Mest troligen bättre ping också. Streama filmer netflix/youtube mm - med ADSL har du inget datatak som med mobilt (verkar finnas något undantag men oklart om de stryper hastigheten efter en viss mängd).

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mark
Registrerad
Dec 2010

Jag har levt med 4G i två år och två lägenheter. I min första lägenhet fungerade det knappt, nu fungerar det som designat. Jag skulle valt ADSL.

Ibland kommer jag hem och inget fungerar, varpå jag inser att Windows har en uppdatering. Det gör att jag knappt ens kan ladda Google innan det är klart och det tar 1-16 timmar att bli klart...

Intel 2500K . Radeon 6950 2Gb . Fractial Design R3 . Vengeance 8GB 1600Mhz . Kingston SSDnow 120GB
4TB . Fractial Design 500W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2007

Adsl verkar vara mycket billigare än mobilt. Får tacka för svaren jag fick.